x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DMG
Amb la motxilla i les xiruques

El reflex de la puresa

Estanys de l'Angonella. La vall es manté inalterada i verge a causa de la dificultat per arribar-hi, convertint-se en un valuós espai natural. L’estany de més avall està situat a 2.300 metres, amb aigües de color maragda.
Entorn encisador dels estanys de l'Angonella

Comú d'Ordino
Recorregut de la ruta fins arribar als estanys

El reflex de la puresa

Wikiloc
Actualitzada 10/06/2019 a les 09:57
La vall de l’Angonella, situada enmig de les muntanyes d’Ordino, es manté inalterada i verge a causa de la dificultat per arribar-hi, convertint-se en un valuós espai natural. La caminada s’inicia des de l’església romànica de San Serni, de final del segle XII, que es troba ubicada al poble de Llorts (Ordino). A causa dels grans desnivells, és imprescindible dur un bon calçat. El cotxe es pot deixar en un aparcament tot just al costat de l’església i s’ha de pujar per un carreró estret fins topar amb el camí de l’Angonella, on comença la llarga i constant pujada cap al refugi i els estanys de l’Angonella. El camí puja enmig de roures i pins vermells fins que es troba la primera caixa d’aigua. Tot seguit el pendent se suavitza una mica fins que s’arriba a les bordes de la Mollera, un exemple de construcció tradicional de pedra seca. A mà dreta hi ha una font enmig del bosc i a pocs metres hi ha un orri. Cal travessar el riu d’Aiguarrebre fins que se surt a un clar anomenat canya de la Sucarana on, en sortir del bosc de pi negre, les vistes ja són més extenses. El pendent torna a suavitzar-se i s’enfila el camí fins topar amb un petit riu de la bassa del Racó, que cal travessar i tot seguit creuar el pas de l’Angonella. Pocs metres més amunt s’hi troba el refugi de l’Angonella, a 2.234 metres, amb capacitat per a sis persones i que regala un espectacle visual a banda i banda, amb el pic i port de l’Angonella, Cataperdis, port d’Arcalís, i per darrerre es veu tota la carena del Casamanya, coll d’Arenes, Estanyó, Cabaneta i Serrera.
El camí segueix a mà esquerra sense passar pel refugi i travessa el riu de l’Angonella. A pocs metres s’hi pot veure l’encreuament i el rètol del camí, on caldrà abandonar el GR i seguir els senyals grocs pel costat del riu, travessant-lo i pujant per un pedregar. En aquest punt s’arriba a l’estany de més avall, situat a 2.300 metres, amb aigües de color maragda. El sender continua, arribant a l’estany del mig i, vorejant-lo pel marge esquerre i superant un canal, s’arriba a l’estany de més amunt, de més extensió i profunditat, on poder parar a refrescar-se per tal de recuperar forces per al camí de tornada, desfent el trajecte recorregut.

LOCALITZACIÓ: Ordino
DURADA: sis hores anada i tornada