El mirador d'Encamp

Camí de les pardines. Un recorregut fins al llac d’Engolasters apte per a tots els públics que permet gaudir d’una passejada tranquil·la, on hi ha fonts d’aigua, llocs de repòs i l’oratori de la Mare de Déu de l’Ecologia.

Camí de les pardinesVisit Andorra

Aquest senzill camí, idoni per passejar, es troba a la parròquia d’Encamp. Va ser construït per fer-hi passar, per sota, la canonada d’aigua que alimenta l’estany d’Engolasters, que prové de la presa de Ransol, a la parròquia de Canillo. Aquesta canonada va ser construïda per FHASA, antiga central elèctrica d’Andorra que actualment té el nom de FEDA.

L’inici del camí se situa a la cruïlla de la carretera dels Cortals amb la borda de les Pardines (una mica abans del quilòmetre 3 de la CS-220). Hi ha una àmplia zona d’aparcament. El sender discorre totalment pla. Durant tot el camí, es troben punts d’aigua i taules per fer-hi una parada. Tot el recorregut passa per una zona obaga amb vistes panoràmiques constants de la vila d’Encamp. Al cap de tres quilòmetres, a la dreta, hi ha un cartell d’indicació de l’estany d’Engolasters. S’arriba a una zona d’aparcament i es continua a peu fins a un portell metàl·lic que és l’entrada al camí de les Pardines. Es camina per una pista molt ampla. Després de passar per un mirador on es pot gaudir de la vista d’Encamp, es troba el túnel de les Pardines. Dins hi ha uns rètols informatius dels hàbitats de la vegetació que es van trobant durant l’itinerari. Cal travessar el túnel, on hi ha un bonic pont, i es creua el riu de Montuell. Posteriorment es passa un segon pont que travessa el riu de la Molina, on es pot admirar un petit salt d’aigua. Passejant s’arriba fins a un mirador on es aconsellable aturar-se per observar la vista dels pics de Llevant, el pic de Torradella i el pic de la Pala Alta. També s’hi pot observar una bonica imatge de la Mare de Déu de l’Ecologia. Se segueix la ruta, sempre pendents dels jardins botànics que es troben a l’esquerra i que mostren la vegetació de les tarteres i roques silícies quan no hi ha neu.

Finalment, s’arriba a un lloc idíl·lic de repòs on poder descansar una estona i observar una reconstrucció a mida real d’una carbonera. Es continua la ruta fins arribar a un altre portell metàl·lic que indica el final del camí. Una vegada travessat, cal seguir pel camí que baixa per la dreta fins a l’estany d’Engolasters, on s’acaba l’itinerari, podent gaudir d’un dinar en un dels dos restaurants que hi ha a la zona.

Localització: Encamp Durada: 2 hores i 10 minuts anada i tornada Dificultat: fàcil Distància: 3,46 quilòmetres (només d’anada) Desnivell: +75 metres