Amb les raquetes i els esquís

Un pic per a tothom

Volta al Pic de Montmalús. Un dels pics més importants del Principat, amb uns circuits ben equipats per practicar l’esquí de muntanya. Una ruta on els amants dels esquís i les raquetes no se sentiran indiferents

Un pic per a tothomVISITANDORRA

Una de les muntanyes clàssiques del Principat d’Andorra es convertirà en un recorregut on els amants dels esquís de muntanya i les raquetes no se sentiran indiferents. L’itinerari cap al pic de Montmalús (2.781 m) comença a l’estació d’esquí de Grandvalira, sector Grau Roig, aquesta caminada s’enfila als pics que delimiten el circ dels Pessons, passant per molts dels llacs que hi ha als seus peus.

Es comença ascendint per un camí dret per anar a trobar la pista que s’enfila cap a l’estany Primer, on hi ha un bar restaurant que es deixa a la dreta. Mentre es voreja el llac, i deixant a l’esquerra el camí més directe cap al cim del Montmalús, al llarg de tot el corriol es pot gaudir en tot moment de les vistes del circ, els llacs amb els cims de les muntanyes emmirallats en ells, les roques i pedres amb tonalitats ben diferents, la verdor de l’herba i el color del munt de flors que hi ha. Passat ja l’últim llac, es comença la pujada cap a la collada dels Pessons, i en aquest tram el camí s’enfila en un seguit de llaçades per anar guanyant altura.

Una vegada s’arriba a dalt de la collada s’albira al davant el pic dels Pessons, on s’arriba en poca estona i es pot gaudir de la visió d’una munió de cims, pràcticament tots els cims d’Andorra, els de la Cerdanya i el Pallars Jussà i arribant fins i tot a albirar la Pica d’Estats, mentre contemplem als nostres peus una multitud de llacs, que a més dels ja indicats són: els estanys de l’Illa, d’Encamp, els de Montmalús, els Collells, d’Engaït, etc.

Tots aquests cims i llacs seran pràcticament visibles en tota la nostra caminada per aquests cims. Seguidament es descendeix cap a la portella i tot seguit, amb precaució, s’encara i es baixa el pas de Ríbuls, deixant el cim a l’esquerra, mentre ja s’obre al davant la pujada cap al pic de Montmalús, on es poden tornar a gaudir d’unes esplèndides vistes.

Per emprendre el camí de tornada, es baixa primer la collada de Montmalús i després, per un dret i fressat corriol, cap a l’estany de coma Estremera i tot seguit, per una pista d’esquí, tot arribant al punt de sortida. A l’hivern, el cim més visitat de les Valls d’Andorra amb esquís de travessa, però un cop se supera la zona del teleesquí, la soledat i el silenci acompanyen els alpinistes fins al cim.

LOCALITZACIÓ: Encamp

DURADA: 7 hores (ruta circular)