Accedir
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
DMG
Amb la motxilla i les xiruques

Vistes al Comapedrosa

Pujada al cim del port vell (2.655 M).

Actualitzada 07/08/2017 a les 07:30
    Josep Lluch (FAM)
Avui ens agradaria proposar-vos un itinerari peculiar, amb trams molt coneguts per bona part dels excursionistes del país, però amb la variant de l’ascensió al pic del Port Vell, poc conegut, tot i que molt present per a tots aquells que s’apropen al refugi del Comapedrosa. Com podeu intuir, ens mourem per la parròquia de la Massana, entre grans paisatges i extensions obertes.

El punt de sortida és al coll de la Botella i en concret des de l’escultura Tempesta en una tassa de te, a uns 2.125 metres. Passem tot just pel costat dret de l’estructura i veurem l’inici del camí, que va pujant suaument i en paral·lel a la carretera fins a la gran pilona del telefèric que uneix Pal amb Arinsal. Des d’aquest punt, comença, primer amb suavitat, però després amb fermesa, el camí que ens portarà fins al Port Negre i a continuació fins al retorn de l’arrossegador de la Capa. Per cert, per a aquells que vulguin allargar l’itinerari, des del Port Negre, i a uns 15 minuts, teniu el cim de l’alt de la Capa. Sempre una opció interessant, però que no és el nostre objectiu avui.

Ens toca baixar un curt tram per la pista més evident de l’estació. Cal anar amb compte i vigilar les marques de l’itinerari que haurem de veure a l’esquerra i que ens han de permetre pujar en un tram curt fins al Port Vell. El nostre cim el tenim a la dreta i ja el veiem vigilant les pistes d’Arinsal

. Ara ens toca pujar fins al port de Sanfons, on haurem de girar cap a la dreta i mirar la carena que puja suaument i en direcció Arinsal (no cap a Sanfons). El camí, tot i que no està del tot marcat, és força evident, ja que la mateixa muntanya s’ha encarregat de definir-lo.

No és gaire tros i pujarem en paral·lel a la carena. Quan tot just s’acaba la pujada, girem a l’esquerra i pugem els 10 metres que falten fins al cim. Serem a 2.655 metres i possiblement estarem en el millor mirador del cim del Comapedrosa; de l’estany de les truites i el refugi. Senzillament espectacular.

Ara toca seguir pel mateix camí, cada cop menys evident, en baixada i amb algun tram on haurem de fer atenció. En 10 minuts serem a la portella de Comallempla. Enfront tenim el pic dels Aspres. Però nosaltres girem cap a l’esquerra i baixarem per la tartera en direcció l’estany de les truites i el refugi. Bon punt per descansar, doncs en pujada haurem de tornar a la collada de Sanfons. És el camí que s’enfila front del refugi. És mitjà hora de pujada, inicialment tranquil·la, per una vall oberta i en la qual sentirem cridar les marmotes, espantades per la nostra presència, però que de sobte s’inclina i ens farà patir en l’últim tram dur de pujada.

Tornarem a ser en el mateix punt des del qual hem sortit del camí per pujar al cim. A partir d’aquí el retorn és evident, doncs estarem desfent l’itinerari de pujada fins arribar al punt de sortida.

La pujada al pic del Port Vell, tot i no tenir cap dificultat tècnica, us agradarà i la gaudireu, ja que és un dels itineraris que ens ofereixen les millor vistes de la vall de Setúria, de Tor i del Comapedrosa, i segur que voldreu repetir en alguna altra ocasió. Bona marxa.

UBICACIÓ: la Massana
DURADA: 4 h - 4.30 h
DESNIVELL: 933 metres
DISTÀNCIA: 11 quilòmetres
DIFICULTAT: cap
MATERIAL: calçat de muntanya i aigua.