Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DMG
Quatre rodes

La mobilitat del futur

Enric pujal no té cap dubte que el futur de la mobilitat passa per models de transport més sostenibles i de menys emissions. Ell hi ha fet una aposta clara: els dos cotxes que té al garatge són endollables.
Pujal, al costat del seu Volvo V60 híbrid, l'únic que hi ha a Andorra.

La mobilitat del futur

Pujal, al costat del seu Volvo V60 híbrid, l'únic que hi ha a Andorra.

C.A.
Actualitzada 26/12/2016 a les 08:05
Ha estat, des de jovenet, un amant del motor i de la gasolina. I de fer quilòmetres a mansalva. Ja amb 19 anys se’n va fer un fart, de carretera, quan estudiava, primer a Montpeller i després a Suïssa, i cada mes feia el trajecte d’anada i tornada a Andorra en cotxe. “Els primers cotxes que vaig tenir van ser Lancia 4x4”, recorda Enric Pujal, actual president de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA). Però aquells anys en què a l’Enric li encantava rodar i la velocitat, diu, han anat quedant enrere i ara, pare d’un bebè que no arriba a l’any i d’una nena de tres, ha canviat els models esportius pels familiars. “És el que toca!”, afirma somrient.

I en aquest canvi d’etapa, també ha fet una evolució important i s’ha passat als motors verds. “Tinc un molt bon amic alemany que està molt vinculat a la mobilitat sostenible que té un Volvo híbrid endollable i quan el vaig provar ho vaig tenir clar”, recorda. Allò va acabar en una visita al concessionari andorrà, que fa uns tres anys encara no havia rebut cap petició de compra d’un model com el que volia Pujal –un Volvo V60 híbrid–, i de fet, avui és l’únic que hi ha a Andorra. Com és conduir un cotxe que s’endolla? “Molt diferent. Al matí pots fer 50 quilòmetres sense posar el vehicle en marxa. I es torna a aprendre a conduir d’una altra manera”, descriu. Ara, això de la velocitat, per a Pujal ha passat a un segon pla. “Et tornes a divertir d’una altra manera, perquè corrent ja no toca. Perquè és una imprudència i perquè et cusen a multes! Ara ja no anem a derrapar!”, conclou. Convençut que la mobilitat està fent un pas ferm cap a models sostenibles, ell s’hi ha abocat de cap: també condueix un BMW I3 100% elèctric. Alhora, recorda l’aposta que ha fet l’ACA i el pla Engega que ha desplegat el Govern amb subvencions per als elèctrics, i remarca que l’impuls del vehicle endollable “és imparable, perquè tothom hi creu”.

Com imparable és el desenvolupament dels sistemes intel·ligents. “M’interessa molt el que es diu els cotxes connectats”, diu. I què és això? Doncs la connectivitat màxima amb el vehicle des del mòbil: poder saber amb un clic el nivell de càrrega que té, el consum d’electricitat que ha fet, les emissions de diòxid de carboni que s’han estalviat i fins i tot, la possibilitat de poder activar el sistema de calefacció des de casa o l’oficina una estona abans de fer el trajecte per trobar-se el cotxe calentó. Una altra generació, vaja.

QUAN TOT ÉS 'MASSA' MODERN
Quan un es mou amb la dar­rera tecnologia, no sempre ho té fàcil. Ara fa 3 anys, Pujal va deixar el cotxe híbrid als sogres i aquests, sense adonar-se, van deixar-se un llum interior encès: l’endemà no el podien engegar. I el problema va ser seu per aconseguir que un mecànic els resolgués el problema de la bateria!
 
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477