Televisió

En caiguda lliure

La pèrdua de subscriptors força Netflix a una segona onada d’acomiadaments que afecta 300 empleats. El mes passat ja es va ajustar plantilla en 150 persones.

La seu de Netflix a Los Gatos (Califòrnia).

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Netflix ha acomiadat aquesta setmana 300 empleats, en la seva majoria dels Estats Units i el Canadà, per tal d’ajustar els seus comptes després de la pèrdua de subscriptors experimentada des de començament d’any. Es tracta de la segona ronda d’acomiadaments de la companyia, que al maig va rescindir el contracte a altres 150 empleats després que les seves accions s’enfonsessin en reconèixer als inversors que el creixement s’havia estancat.

“Lamentem no haver vist la nostra desacceleració abans, per la qual cosa podríem haver assegurat un reajustament més gradual del negoci”, van admetre els fundadors de Netflix, Reed Hastings i Ted Sarandos, en una missiva distribuïda a la plantilla i recollida pel diari The Hollywood Reporter. Segons aquest mitjà, la retallada afecta el 3% de la plantilla de l’empresa a tot el món.

La majoria dels acomiadaments, 216, són a les oficines dels Estats Units i el Canadà, mentre que n’hi ha 53 a Europa, 30 a l’Àsia i 17 a Llatinoamèrica. “Sabem que aquestes dues rondes d’acomiadaments han estat molt difícils per a tots, creant molta ansietat i incertesa. Planegem tornar a un curs de negocis més normal en el futur”, van assegurar els directors.

Malgrat la mala situació, l’empresa va prometre que en el proper any i mig la plantilla podria tornar a créixer en més de 1.000 nous llocs de treball, encara que no va especificar quines àrees acapararan aquest creixement. D’acord amb l’últim informe de resultats, publicat a l’abril, Netflix va perdre 200.000 subscriptors durant el primer trimestre del 2022, període en el qual va obtenir uns beneficis nets de 1.597 milions de dòlars, per sota dels 1.706 que va aconseguir el mateix període de l’any anterior.

“La nostra relativament alta penetració a les llars (incloent les que comparteixen comptes), combinada amb la competència, està generant dificultats per al creixement dels ingressos”, van assenyalar els seus responsables. El servei ja cobra en alguns països un càrrec addicional per compartir compte, i també té pensat incorporar publicitat aviat.

tracking