música

El tenor polonès Piotr Beczala obre la Temporada de Música i Dansa

El cantant pujarà el dia 22 vinent, dimecres, a l’escenari del Centre de Congressos

El tenor polonès Piotr Beczala obre la Temporada de Música i DansaJONANNES IFKOVITS

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Un tenor d’aquells que en diuen polièdrics, és a dir, amb una veu que abraça molts estils, dels lieder als grans rols operístics; un home amb una gran presència escènica per donar versemblança als rols que encarna, el polonès Piotr Beczala obrirà la 26a edició de la Temporada de Música i Dansa a la capital. Serà el dia 22 vinent, a les vuit de la tarda, al Centre de Congressos, i servirà per obrir boca en un cartell del qual de moment només s’ha avançat aquesta cita. Les entrades ja estan a la venda, a través del web morabanc.ad/entrades. Beczala, cantant venerat pel públic del Liceu barceloní –per parlar d’un escenari proper, on va debutar la temporada 2011- 2012–, que visita amb regularitat, actuarà acompanyat per la pianista francesa Sarah Tysman, una habitual de les veus més reconegudes del moment i que ha treballat com a solista amb batutes com la de Kiril Petrenko, titular actual de la Filharmònica de Berlín. De l’actuació queda per confegir exactament el repertori que interpretarà, segons explica el director artístic de la Temporada, Josep Maria Escribano. Però amb tota seguretat sonaran les àries més famoses dels grans compositors, de Verdi a Puccini i Bizet, amb la veu d’un tenor que farà el paper de Radamés a l’òpera Aida de Verdi al festival Castell de Peralada 2020, concretament el 5 d’agost. En el mateix paper compareixerà a la Metropolitan Opera House de Nova York. Beczala està considerat un dels millors tenors del moment, juntament amb noms que també han desfilat pel cartell del cicle que organitzen el comú de la capital i MoraBanc, com Juan Diego Flórez o Javier Camarena recentment. El polonès està consolidant una carrera molt sòlida gràcies a un repertori divers però molt coherent, que evoluciona des d’un inici mozartià –en rols com el de Tamino a La flauta màgica o Don Ottavio, a Don Giovanni– per créixer en tècnica, volum i densitat vocal. El repertori del tenor inclou papers dels grans títols de Verdi, com el d’Alfredo (La Traviata) i Riccardo (Un ballo in maschera); Edgardo (Lucia di Lammermoor, de Donizetti), Rodolfo (La Bohème de Puccini), Prince (Rusalka de Dvorák) o Vaudémont (Iolanta de Txaikovski). Nascut a Polònia el 1966, va començar la formació vocal a la Katowice Academy of Music i va iniciar la seva carrera al Landestheater Linz (Àustria),on va entrar a formar part, el 1991, de l’Opernhaus de Zuric. Al llarg de la seva trajectòria ha passat pels escenaris centrals del món operístic, el Teatro alla Scala de Milà, la Wiener Staatsoper, la Royal Opera House de Londres, la Metropolitan Opera de Nova York o la Deutsche Oper de Berlín i el Teatro Mariinsky de Sant Petersburg, entre d’altres.

tracking