Reportatge

Rodatge a les Fontetes

Dos personatges, un escenari, una ambientació sòbria que juga només amb la llum i una reixa amb barrots que separa els dos actors: Elisabet Terri i el rostre popular de Roberto Álvarez . Aquesta és la posada en escena de ‘Vesania’, curt rodat a les Fontetes.

Rodatge a les Fontetes

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Ha estat un viatge quasi llampec del conegut actor espanyol, que té desenes de pel·lícules i obres de teatre al currículum però segurament el gran públic el coneixerà per la sèrie Ana y los siete, protagonitzada ja fa anys amb Ana Obregón. Va arribar diumenge i després de jornades intenses de rodatge ahir mateix reprenia el camí cap a Madrid, on grava un altre producte televisiu, Servir y proteger, que emet Televisió Espanyola. Acaba satisfet, explica al Diari, “i descobrint un lloc màgic” per explotar com a plató cinematogràfic: no les Fontetes, sinó tot el país, “amb aquest decorat de muntanyes que sembla de cartró-pedra”, diu.

Álvarez marxa valorant “les instal·lacions còmodes, el gran equip, molt professional”, amb què ha rodat aquest projecte en què Terri es llança a la direcció, en un curt també escrit per ella. “Un treball poètic, quasi oníric”, el defineix l’intèrpret asturià, que ha comptat amb el suport d’Imminent Produccions –ella n’és sòcia, amb Josep Pozo–, encara que es tracti d’un projecte personal, al marge de la productora.

Si Álvarez es va acomiadar ja ahir del Principat –confia que algun altre projecte el portarà de nou al país: fins i tot alguna idea li volta pel cap, confessa–, la resta de l’equip acaba aquest matí de rodar els darrers plànols.

“Volia que fos un lloc tancat, claustrofòbic”, explica Terri –que no vol donar gaires pistes sobre el contingut de la trama perquè justament es recolza sobre el misteri–, i des de bon començament tenia present el teatre de les Fontetes. Amb aquest plantejament, reconeix la realitzadora, corria un risc: caure en la repetició, en la monotonia, “però penso que és un obstacle que hem salvat intentant crear plànols molt diferents”. A banda, hi afegeix, també s’ha de tenir en compte que es tracta d’un curtmetratge –estima que tindrà uns deu minuts de durada, però tot dependrà del ritme que imprimeixi al muntatge, així que no és definitiu– i que una cosa ben diferent seria si es tractés d’un llarg.

Defensar-ho amb força

Dirigir un intèrpret amb tanta carrera a l’esquena podria suposar un repte, però la directora debutant assegura que s’ha sentit “en tot moment molt bé, amb molta força per defensar el text precisament perquè era meu, era jo qui l’havia escrit”. Hauria estat diferent, pensa, de tractar-se del guió d’un tercer. Pel que fa a Álvarez, “ja venia predisposat perquè vam tenir llargues converses telefòniques i jo em vaig desplaçar a Madrid per treballar el text amb ell”. Sí que el veterà actor va fer “suggeriments sobre un text que tenia ja molt apamat”, cosa que la també actriu valora molt positivament “perquè això no ho fa algú quan no li interessa el guió”.

Terri confia que el curt estarà llest per a l’estrena al mes de setembre, després de les tasques de muntatge i postproducció. Una presentació que també es farà al teatre de les Fontetes –cedit pel comú per al rodatge–, amb presència del protagonista, que ja s’hi ha compromès. Serà el moment ideal perquè el treball pugui començar a presentar-se en festivals.

tracking