Reportage

De 'Momonsters' a Sharon Corr

Estan “a la rampa de sortida”, però l’estudi Sonnos, que dirigeix Pere Revert, anuncia ja un dels projectes més ambiciosos a què s’enfronta: crear i produir tota la música i disseny sonor per a una sèrie infantil de Televisió Espanyola, ‘Momonsters’

De 'Momonsters' a Sharon Corr

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els músics Carlos Lozano i Miguel Espinosa, tots dos membres de Persefone, s’han posat mans a l’obra amb aquesta delicada tasca, “laboriosa però altament engrescadora i divertida”, explica Revert en un resum de projectes d’un any que sembla molt positiu: també han passat per l’estudi escaldenc des de Sharon Corr –“una exhaustiva feina a filar prim regulant els equips per capturar tant la delicada veu com els estudiats arranjaments de violí solista”– a l’artista Maja Spencer, escriptora i cantant resident a Andor-ra. Projectes que revela, però, matisa, sense poder-ne oferir molts detalls perquè estan subjectes a acords de confidencialitat.

Alguns detalls més pot oferir sobre el projecte de Momonsters, una coproducció internacional que serà emesa per Clan TV i que té també “expectatives” d’assolir “una important comercialització internacional”. Per això s’està animant amb sincronies fonèticolabials que es correspondrien amb l’anglès, per ser després doblada al castellà i català. La previsió, diu Revert, és que es difongui en 40 països. A banda dels productes paral·lels, com les joguines interactives.

Lozano i Espinosa, amb Revert, es van posar mans a l’obra a la tardor amb el disseny sonor musical, “que requereix un equip de producció de nombrosos professionals coordinats en diferents estudis i localitzacions” i que s’allargarà durant l’any que comença. De moment senten la “satisfacció que la feina artística que hem fet fins ara ha tingut un feedback força positiu tant pels directors creatius com pels directius de TVE” segons han pogut constatar en les diverses reunions.

Els capítols inicials, recorda el productor, són els més difícils de concebre en termes musicals, ja que marquen la línia artística que ha de seguir cohesionada durant tota la sèrie. A banda, ha de ser validada pels directors artístics. Però el repte sembla aconseguit gràcies a dos músics que, assegura el responsable de Sonnos, “tenen les capacitats de passar d’un estil musical a l’altre sense que els tremoli la ment ni els dits”.

També aquest equip treballa en la música i disseny sonor d’Skytopia, un joc d’estratègia que produeixen Goodgame Studios i Stillfront Group, líders del free-to-play. Aquest joc proposa un món imaginari lligat amb l’època daurada del progrés industrial del segle XIX i que passa per llocs com l’Exposició Universal de París del 1889. També un desafiament aconseguir “una música i atmosfera sonora prou cohesionada, amb tempos estudiats i evitant cap connotació agressiva en els registres instrumentals” per no desviar l’atenció dels usuaris.

El sector dels videojocs, que l’estudi escaldenc ja havia trepitjat, és un dels que prometen. A banda de col·laboracions com l’encetada amb UJAM, desenvolupadors d’eines de producció musical professional.

tracking