Reportatge

Hibernation trenca la maledicció

Cap dels últims festivals de música electrònica que s’han intentat aixecar al país durant la temporada d’esquí havia arribat, i menys en bona forma, a la tercera edició. Sembla que l’Hibernation, al Pas de la Casa, trenca la ratxa maleïda i se celebrarà a final de març.

Hibernation trenca la maledicció

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El 2017 aterrava al Pas l’Hibernation, iniciativa impulsada per l’operador turístic francès La Noche Voyages, un equip d’organització que a la segona edició ja va incorporar el també DJ Richard Capdevila (membre del col·lectiu Anderground Music) a l’equip d’organització. A penes fa uns dies es va començar a publicitar a les xarxes socials la tercera edició, que se celebrarà del 29 al 31 de març –repeteixen dates de l’any passat– i que encara compta d’incrementar el nombre d’espectadors. “Sí, podem afirmar que superem la maledicció del tercer any i serem els únics d’haver-ho aconseguit”, manifesta Capdevila, que recorda experiències que van debutar amb molt bones perspectives, com el Big Snow Festival –liderat per una empresa barcelonina amb força experiència en el sector– o l’Snowboxx, que es va celebrar a Arinsal, on més endavant ho intentaria un altre esdeveniment, batejat Horizon i pilotat per un equip britànic que buscava un emplaçament més tranquil que les pistes búlgares de Bansk, on havia celebrat tres edicions. Cap d’aquests no va quallar. De fet, aquest tercer només hi va tenir lloc un any i després es va esvair com el fum.

“Jo crec que ja és un gran èxit i veig que ens anem consolidant”, augura el DJ andorrà, qui recorda que l’Hibernation va aplegar tres mil espectadors en la primera edició mentre que a la segona ja va sumar-ne prop de cinc mil. Sumant els tres dies. “Penso que els números són molt positius però sobretot valorem que la gent se l’està fent seu”, hi afegeix. Començant per la gent del país, un públic a qui volen atreure i implicar. També volen oferir un espai a l’electrònica casolana: l’any passat van dedicar una de les nits, la prèvia, al cartell de discjòqueis del país. Una idea que encara és massa aviat per assegurar que es repetirà, però, de fet, tot el cartell està encara a la cuina, adverteix Capdevila.

Tot i això, les entrades –i els packs que inclouen nits d’hotel i forfets– ja es van posar a la venda. I hi ha un percentatge de públic, prop del 15 per cent, que les compra, diguem-ne, amb els ulls tancats, és a dir, abans que es reveli el cartell. “És gent en general que ja ha vingut i li ha agradat l’ambient, així que reserven les dates.” És un sistema que exploten molts festivals d’arreu i que la gent aprofita perquè els preus, així, són molt més baixos. El cartell es donarà a conèixer entre final de mes i principi del 2019.

El cartell seguirà enguany la mateixa línia dels precedents: bastant tecno i artistes internacionals però que encara no s’havien deixat caure per Andorra. En el capítol de les novetats, els organitzadors plantegen una exigència més gran pel que fa al terreny de la decoració: “Volem que sigui més que un envelat i una bar­ra, volem que els assistents tinguin la sensació d’haver viscut una experiència, per això l’hem batejat Expedition.” L’envelat al pàrquing de les Abelletes tindrà un aforament més gran –l’any passat es va veure molt ple, amb tres mil i escaig persones en algun moment– i es mantindrà paral·lelament l’escenari diürn, a La Plage Blanche.

tracking