Inversions
Govern ha destinat més d'un milió d'euros als plans estratègics de Museus i Cultura
La modernització dels equipaments i la difusió del patrimoni centren les inversions

Els frescos de Sant Esteve llueixen al Columba
El Govern ha invertit 1.045.580 euros en el Pla Estratègic de Museus (2017-2023) i el Pla Estratègic de Cultura (2030) "per modernitzar equipaments i reforçar la difusió del patrimoni". Així es desprèn d'una resposta escrita de la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, a preguntes de la consellera del partit socialdemòcrata, Susanna Vela. De la xifra total, més de 704.000 euros s’han destinat a museus i uns 340.000 euros a cultura.
El Pla Estratègic de Museus (2017-2023) ha inclòs diverses partides com el sistema d’hologrames a la Casa d’Areny-Plandolit, amb un cost total de 158.375 euros, la digitalització del Museu Postal, amb 17.775 euros inicials i 7.800 euros anuals, i la creació de l’Espai Columba, amb un cost de 200.178 euros. Bonell també remarca que s’han destinat 18.500 euros a seguretat i 23.400 euros a senyalització.
El Pla de Cultura ha impulsat la Temporada musical de l’Auditori Nacional amb 230.000 euros en tres anys, la web dels museus, amb 76.446 euros i projectes internacionals com una exposició a Viena, amb un cost de 3.445 euros. També destaca el programa “Nascuts per Llegir”, amb una partida de 7.500 euros anuals.
Les inversions continuaran, especialment amb la planificació del Museu Nacional d’Andorra, encara pendent d’ubicació i execució, segons ha informat la ministra Bonell.