Els propietaris hauran de sufragar part de les obres de Vivand

El cònsol afirma que el comú tan sols vol “aplicar la llei” i no “fer diferències entre escaldencs”

Els propietaris hauran de sufragar part de les obres de VivandFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El cònsol menor d’Escaldes-Engordany, Marc Calvet, va deixar clar que les obres de l’embelliment definitiu de Vivand es faran aplicant contribucions especials, tot i les queixes expressades des de l’Associació de Propietaris de Béns Immobles (APBI). Això sí, encara no s’ha concretat el projecte i, per tant, no va poder detallar quines quanitats haurien d’assumir els propietaris d’immobles de l’avinguda, si bé va recordar que la llei estableix quines parts poden assumir els privats i quines ha d’assumir el comú.

“El comú només vol fer el que preveu la llei, que és que quan hi hagi millores en un carrer es preveuen contribucions especials d’aquells que es beneficien d’aquestes millores”, va explicar en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio. Amb tot va deixar clar que “això no vol dir que hagi de pagar la totalitat de les obres ni qualsevol tipus d’obres”. En aquest sentit va defensar que el fet de dur a terme l’embelliment definitiu de l’avinguda, de pavimentar-la i donar-li “un toc més modern també farà que pugui tenir certs avantatges”. Calvet va indicar que “no s’ha fet fins ara, però es fa a tot arreu del món. I s’ha de fer i aquesta és la idea del comú”, recordant que al país tan sols Encamp va aplicar aquest tipus de contribucions en les obres del carrer Major del Pas de la Casa.

Diferències

El mandatari escaldenc va assegurar que “s’han fet carrers i els propietaris han tingut els beneficis d’aquests carrers pagant l’Estat i es vol canviar una mica aquesta manera de fer, però dins del que és raonable”. De fet, va destacar que “no es volen fer diferències entre escaldencs”, però un carrer com Vivand “pel fet de ser per a vianants ha fet una millora notable tant per a la gent que hi viu, que no té sorolls, ni pols ni els inconvenients del trànsit, com per als comerços perquè hi ha molta més gent pel carrer”, així que veu “lògic i normal” que es realitzi aquesta pràctica.

Calvet va recordar que s’havia reunit amb els representants de l’associació per exposar-los la voluntat del comú, però va fer èmfasi especial en el fet que no s’aplicarà res que no fixi la llei. “La llei fixa els percentatges” que s’han d’aplicar, però considera que avui dia “estem parlant per parlar perquè no tenim ni projecte ni quantitat”, motiu pel qual considera que “s’està anant una mica ràpid i una mica lluny”.

Cal recordar que des de l’APBI no es discutia que l’aplicació de contribucions especials no s’adeqüés a la llei, sinó que es van mostrar especialment preocupats pels criteris que s’aplicarien, és a dir en quins carrers i per quin tipus d’obres.

Precisament, sobre el projecte que ha de definir l’embelliment definitiu de l’avinguda per a vianants va assenyalar que “està definit a grans trets el que es busca”, però que encara “s’ha de fer un plec de bases, s’ha de treure un concurs d’idees i després triar-ne el guanyador i quantificar-ho”. La previsió és que les obres es puguin dur a terme “de cara a l’any que ve”. En aquest sentit va detallar que es tractarà d’una intervenció “molt important” perquè és una via “molt llarga” i que a grosso modo s’haurà de canviar el paviment i el mobiliari, també es vol afegir senyalització, fer lligams entre l’avinguda i els aparcaments o entre l’avinguda i el comú, i també es canviaran els opis publicitaris aprofitant que justament ara s’acaba la concessió que hi havia feta.

Calvet va destacar que a diferència de la primera reforma que es va fer a l’avinguda, que va ser molt costosa perquè també es van haver de fer les galeries tècniques, en aquesta ocasió serà costosa per la llargada “però és molt més ràpid i és el que necessita el carrer”. Va recordar que quan es va decidir tirar endavant l’avinguda per a vianants “el vam enquitranar, el vam pintar i el vam endreçar però ara li toca fer un pas més. Ja l’hem assumit tots com un carrer per a vianants, ens costa veure passar cotxes i farem el pas definitiu”.

Els propietaris hauran de sufragar part de les obres de Vivand

tracking