Marc Calvet

“Meritxell de vianants només són beneficis per a Escaldes”

“Meritxell de vianants només són beneficis per a Escaldes”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El cònsol remarca que la capital i Escaldes han treballar juntes i es mostra satisfet dels projectes per a l’avinguda del Fener i del pàrquing de la part alta, en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio.

La parròquia té dues grans reformes pendents i la de Carlemany ha d’esperar que acabi la de l’avinguda del Fener.

El Fener és prioritari perquè necessita la separativa d’aigües. Al setembre-octubre haurien de començar les obres, ara estem amb el guanyador del concurs de serveis i d’arquitectura per quadrar el projecte i les fases, perquè no es tindrà tota l’avinguda aixecada i s’ha d’avisar els veïns com anirà, com s’entrarà i sortirà dels pàrquings, per tenir els menys inconvenients possibles. I després començar Carlemany, i mentre es fa el Fener es farà el concurs, els estudis, es treballarà una mica en paral·lel.

Quant costa la reforma de l’avinguda del Fener?

No ho sabem, vam pressupostar entre 600.000 i 800.000 euros però és possible que sigui més perquè es fa tota la xarxa nova i això és molt costós.

Com quedarà l’avinguda?

S’amplien voravies, es preveu un sol carril i s’elimina la zona blava perquè s’està donant servei des del pàrquing del Fener i ja és suficient. I més amplitud, més llum, zones amb descans. És un carrer molt senzill, que és el que es busca, que se li canviï la cara perquè ara passa a ser molt transitat i s’ha de canviar tota la xarxa i s’aprofita per fer un embelliment, és bastant minimalista però és molt agradable.

Quedaria amb un únic carril?

Estem fent un estudi de mobilitat i el resultat ens dirà quin és el tram definitiu. En el projecte es preveu que s’hi posin semàfors perquè després de comptar cotxes amb un semàfor de temps, es resoldria el problema amb un sol carril de pujada i on es deixés baixar. Dos sentits en un carril.

Per a quan es preveu fer la reforma de Carlemany?

L’avinguda del Fener es podria arribar a realitzar en un any i Carlemany és possible que comenci a final del 2017 i acabi el 2018. Són paràmetres que ara no controlem.

Hi ha neguits i demandes dels propietaris de Vivand perquè s’acabi d’arreglar?

De part dels comerciants i de l’associació de comerciants sí que hi ha la voluntat que el paviment sigui definitiu, com Déu mana, i això requereix un projecte, uns estudis i una inversió, i s’estan fent tots aquests tràmits, el que passa és que no es pot precipitar. Una perquè Escaldes necessita que s’acabin altres obres i l’altra perquè és un treball, un projecte, que requereix un estudi previ important.

Hi haurà harmonització de ter­rasses i això obliga els empresaris a fer inversions.

S’harmonitza la senyalització, les terrasses i el mobiliari. Els empresaris ja ho saben, ja n’havíem parlat amb tots ells, i és un benefici per a ells, no es pot fer d’una altra manera.

Què li aporta a Escaldes que l’avinguda Meritxell sigui per a vianants?

Només són beneficis, ho veig així. Aplaudeixo i agraeixo la feina del comú d’Andorra la Vella que demostra que amb voluntat es poden fer les coses. Aquelles famoses guerres que la gent ha buscat entre les dues parròquies no han existit mai, menys al cap d’alguns, suposo que ja grans, o almenys al meu cap no ha existit mai i no hi ha més que col·laboració, i així és i així serà. No pot viure una sense l’altra ni té perquè fer-ho i no pas al contrari, i no em causa cap problema i Andor­ra és la capital i no sé trobar el problema ni tampoc ho vull.

Hi haurà col·laboracions?

Tots ho provarem però ells encara tenen obres importants, s’ha d’acabar The Cloud que ha de servir per a tot el país. Jo només entenc aquestes guerres al cap de gent que se li ha passat l’època i si no mirem endavant tots junts doncs no anirem enlloc.

Com evoluciona el projecte del pàrquing de la part alta?

És un pla parcial d’iniciativa privada i va seguint els seus terminis i criteris. Es va aprovar i ara estem esperant que els diferents propietaris signin el pla parcial per poder-lo passar per un ple de comú, que es faci l’elevació pública a la sessió corresponent i que el comú pugui treballar en aquella parcel·la.

Quin serà el calendari?

No se li ha de donar més pressa, és un privat que ho fa, que ha arribat a aquest acord amb el comú, està tot firmat i ara hi ha aquests altres propietaris que han d’aportar les seves firmes.

La construcció del pàrquing la portarà un privat?

Encara no hem arribat aquí. Està tot en paper i és un tipus de reparcel·lació que farà que el comú disposarà d’un terreny entre el carrer de l’Obac fins al carrer Mossèn Guillem Adellach i aquí entrarà en joc el comú en base a un projecte que ha fet un privat, que és el conveni que hi ha. Ell ens cedeix el terreny on hem d’edificar un aparcament, ja es veurà qui l’edificarà i com i de quina manera es gestionarà.

Qui liderarà el projecte?

El comú liderarà el projecte però no sabem si ho finançarem tot nosaltres o si és millor fer una concessió. Aquest aparcament té dos vessants, un que és donar servei als propietaris de la zona per millorar els edificis on no tenen aparcament i l’altre és un punt d’accés des del carrer de l’Obac al cor de la parròquia. S’han de combinar les dues particularitats amb una inversió pública i és una altra fórmula complexa que estem mirant de resoldre, i quan puguem tenir possessió d’aquesta parcel·la podrem licitar el cost de les obres, començar a fer-les i veure si les paga el comú, que està previst al pressupost, o si trobem una externalització per part d’un tercer.

Per al comú seria més interessant que hi participi algú?

És aquí on veuríem si podem donar aquest servei als propietaris del voltant que voldrien tenir places en propietat per millorar els edificis, perquè potser això la concessionària no ho vol, si voldrà el que vol el comú, i tampoc no sabem si hi haurà una possible concessió. S’ha de buscar i estem parlant de 10 milions d’euros i és difícil.

tracking