Creat:

Actualitzat:

És qüestió de dies, o com a molt de setmanes, però el canvi ja ha arribat. No caldrà aprendre a resumir una idea en 140 caràcters per poder expressar-se a Twitter.

De totes maneres, que ningú comenci a especular amb grans par­rafades. El canvi es notarà però no serà substancial. Tal com fa unes setmanes va anunciar la compa­nyia a través de la seva pàgina web, ni el @nom d’altres usuaris, ni els arxius agregats –com ara fotos, GIF, vídeos i enquestes– retallaran els més que comptats 140 caràcters dels nostres tuits. Els enllaços sí que restaran espai, però en qualsevol cas a partir d’ara es podran acompanyar les piulades de molts més elements, i no caldrà retallar citacions, o eliminar imatges per poder encabir una frase sencera en el nostre time line. Una altra de les novetats anunciada per Twitter és que els usuaris també podran citar-se ells mateixos i retuitejar els seus propis tuits per afegir-hi informació.

El canvi forma part dels esforços de la companyia per agilitzar el servei i atreure més usuaris. I no és per menys. Les xarxes socials naixen, creixen i –sobretot– moren a gran velocitat. Twitter no n’és una excepció. Fa temps que no creix com abans, el seu valor a la borsa ha caigut i té dificultats per atreure els joves, que s’estimen més utilitzar altres xarxes socials, com ara Snapchat. I és que l’aplicació del petit fantasma s’està convertint en el cau de milions de joves arreu del món. Alguns atrets per la caducitat de les seves imatges –els missatges s’autodestrueixen–, però, sobretot, perquè és una xarxa on –no ens enganyem– no hi són els seus pares.

tracking