foc i lloc

Un país amb l'esport

Competicions com el Tour de França i l’Andorra Ultra Trail ho demostren

Creat:

Actualitzat:

Estem en una època en què el culte a l’esport és un fet: si fem cas de les enquestes d’audiència d’arreu, veiem que les retransmissions esportives representen els actes més vistos per televisió. En els últims anys, i dins de les possibilitats que pot oferir el nostre país, Andorra s’ha posicionat com a espai consolidat en les competicions. I ho fa amb registres realment encomiables. L’Andorra Ultra Trail, per exemple, ha dut xifres realment sorprenents. Més enllà dels 400 voluntaris que hi han treballat per a una execució impecable de la competició assistint els corredors. En aquesta edició hem comptat amb participants de més de 40 països diferents. A més, s’han registrat més d’11.000 visualitzacions de països tant diversos com el Japó, Holanda o Canadà, entre molts d’altres. Per cert, per als qui ens agrada caminar per la muntanya: com no podem qualificar d’espectaculars aquests registres de participants? I ara, posen a l’abast un nou repte anomenat Eufòria: una cursa de 233 quilòmetres amb 20.000 metres de desnivell en tàndem i sense marcatge: no sembla que parlem de persones, sinó de màquines. Un altre exemple és el Tour de França. Aquesta gran competició ha protagonitzat una de les seves etapes més impressionants amb final al nostre país. Més enllà de l’esforç majúscul dels corredors, que iniciaven la jornada amb temperatures altes i acabaven lluitant contra la pedra, l’etapa andorrana va deixar moments espectaculars. La repercussió de mitjans va ser també espectacular, es van veure nombrosos punts del país a les principals cadenes franceses i espanyoles, així com connexions a tot el món per al seguiment de l’etapa. També ha estat notòria l’arribada de ciclistes i aficionats d’aquest esport al país. Només l’estada de la caravana ha suposat un retorn d’un milió d’euros. A aquesta xifra s’hi sumen els visitants, les compres al país, el consum d’aliments, els espectadors mitjançant la televisió que han pogut veure la bellesa de les nostres valls (s’apuntava a més de set milions d’espectadors només a França) i un llarg etcètera d’afegits que reforcen el posicionament d’Andorra com a destinació de turisme esportiu. És clar que la tasca en aquesta línia no ha acabat però els resultats fins ara són de primer ordre.

tracking