Creat:

Actualitzat:

Diumenge tots els ulls del món del ciclisme han estat posats a Andorra. Hem acollit de nou i de forma brillant un final d’etapa del Tour, sense cap mena de dubte la volta ciclista per etapes més important i un dels esdeveniments esportius amb més impacte mediàtic del món. Però aquest cop ha estat diferent. La diferència rau precisament en l’estratègia seguida en què el Govern fa força temps que treballa. Situar Andorra com una destinació privilegiada per al turisme de ciclisme. Que faci que molts ciclistes d’arreu vinguin a gaudir de la nostra natura, la nostra cultura, el nostre lleure, el nostre comerç i els nostres serveis mentre practiquen el seu esport favorit. Una estratègia que passa per consolidar Andorra dins del calendari de les curses ciclistes del nostre entorn (la Volta a Catalunya, la Vuelta i el Tour) per garantir una difusió adequada entre aquests aficionats. Que passa per tenir unes rutes preparades per oferir el millor confort i seguretat als ciclistes, asfaltant noves carreteres (com la collada de la Gallina o Beixalís) i creant carrils bici. Que passa per tenir proves ciclistes locals com la Volta als Ports o La Purito, entre altres, que a part de fer venir molta gent fan que aquest esport cada cop sigui més nostre. Cal destacar la gran tasca que fan els clubs locals per organitzar-les i per crear escola entre els més joves. Una estratègia que et permet aconseguir un final d’etapa del Tour, l’etapa reina dels Pirineus i en diumenge, que et permet el màxim impacte mediàtic possible. O que l’etapa reina de la Vuelta passada fos íntegrament al país. I que permet que els nostres ports s’estiguin fent mítics. Una estratègia que et permet aconseguir que la jornada de descans de tots els ciclistes i organització es faci al nostre país, permetent mostrar la capacitat de les nostres infraestructures als professionals d’aquest esport i que ha de ser la porta d’entrada perquè vulguin fer estades d’entrenaments al nostre país, i qui sap si fer-lo el seu lloc de residència com ja tenen uns quants d’aquests professionals, nombre que no para de créixer, i que a més passen a ser nous ambaixadors de la marca Andorra. El peix que es mossega la cua. En definitiva, una estratègia per fer d’Andorra també un paradís per als ciclistes.

tracking