Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
món empresarial

Contra la cessió urbanística

Els constructors entenen que pagar el 15% d’un valor calculat amb índexs corresponents al 2007 no és realista ni permet fer noves obres
Els plans parcials i la cessió econòmica al comú són els grans frens que estan impedint la construcció al país. Així ho afirma Víctor Filloy, Gerent de l’Associació de Contractistes d’Obres d’Andor­ra (Acoda). “Per tal que es torni a construir cal prendre mesures que no vagin en contra del sector, i tant els plans parcials com la cessió econòmica del 15% són les principals dificultats que impossibiliten la construcció de nous edificis, siguin quins siguin, al Principat.”
Aquests plans parcials obliguen que per urbanitzar una zona sigui necessari que el 75% dels propietaris es posin d’acord, una xifra massa elevada per
  • #10 Afectat pel POUP
    (16/04/17 21:23)

    El percentatge de cessió no és el mateix a totes les parroquies i els POUPs també són diferents degut a que tenim 7 comuns que cadascun ha fet la seva interpretació de la llei LGOTU. El que no és just és que la cessió obligatoria no només apliqui a noves urbanitzacions sinó que també aplica a urbanitzacions antigues a les que els promotors es van quedar els camins en propietat i no els van cedir al comú.... ara el POUP reclama la cessió del camins arreglats a la darrera normativa als veïns que han de pagar unes obres molt cares quan els propietaris dels camins molts cops són els promotors....això no és gens just!!!

    Respondre
  • #9 Aleix Dorca Bis
    (16/04/17 18:48)

  • #8 Oscar
    (16/04/17 16:16)

    A Andorra si volem continuar sortin al mapa, ens agradi o no, hem d'arribar aproximadament als 500.000 habitants.    No dic que tingui que ser com Singapur que te 7.000.000 amb 700kms cuadrats, però si cal aquesta massa critica que no tenim per tenir mercat interior i fer-nos respectar internacionalment, s'hauria de solucionar el tema de l'aigua la llum, etc...  però es solucionable.   Andorra i Escaldes hi hauria de haver barra lliure de construcció i la resta de parròquies tant restrictiva com es vulgui de construcció, ja se que tothom em tirarà als gossos amb el que dic, però sincerament crec que es la única forma de viabilitat futura.

    Respondre
  • #7 Toni
    (16/04/17 13:50)

    Els petits propietaris que no han especulat, ni han dilapidat el patrimoni, ara els castigarem més i més. Fa fastic tot!

    Respondre
  • #6 Megalópolis sorollosa y contaminada.
    (16/04/17 10:58)

    El soroll, la brutícia, la contaminació,massificació d'automòbils, motos, quads, furgonetes i camions és pròpia de Pekín, ia sobre només projectem construir més pàrquings i edificis. ja no oferim res que no ofereixi Barcelona o Toulouse, llavors ens queixem que no vinguin més tuistas a pernoctar, quan la fórmula o marca Andorra està acabada i obsoleta ....

    Respondre
  • #5 Afectat
    (16/04/17 10:10)

    Les lleis i ordinacions,d'un princippi s'han de fer bé,si es veritat que la cessió econòmica es una animalada está feta sense cap per omplir arques comunals,que finalment serveixen per malgastar,ara em demano.¿i tots aquells que ja han pagat aquest 15%per construir?els tornaran els diners? mals politics i males administracions tenim,una pena.

    Respondre
  • #4 Joan
    (16/04/17 09:43)

    Sortim d'una bombolla immobiliària i ens volem ficar en altra ... no entenem altre concepte de creixement econòmic que no sigui l'especulació?

    Respondre
  • #3 Aleix Dorca Bis
    (16/04/17 09:26)

    Si no recordo malament "la cessió economica del 15%" es un invent del POUP de Sant Julia de Loria en un moment que els propietaris preferien pagar que cedir terreny... el temps ha demostrat que aixo rea un desideratum. Per imitació i ansia recaptatoria tot cal dir-ho altres Comusns es varen sumar a la festa... res de terrenys lliures (per fer que? es preguntaven...) diners, preferim diners!!! (que ningu te o esta disposat a pagar calculat per un altre "expert" des que n'hi ha un munt...En la meva opinió la cessió economica tindria que esser la excepcio (perque si hi ha cassos on probablement sigui util amb unes valoracions del sol ajustades a la realitat i no al wishful thinking) i no la regla... la regla EN ABSOLUT ES BO!... aqui si coincideixo amb l'ACODA.Per altre banda, on NO puc coincidir es amb lo dels Plans Parcials, si eliminem aquests i els Plans Especials seria millor derogar pura i simplement la LGOTU i tornar a fer edificis als prats... sense urbanitzar eh?... que no cal

    Respondre
  • #2 Un touriste
    (16/04/17 07:21)

    L´Andorre est une grosse boîte à travaux ! Il manque des espaces verts et des parcs pour se relaxer. Tout semble être fait pour que les gens achètent mais ne se relaxent pas ! Les villages sont très bruyants alors quele calme devrait être une priorité absolue. Ce beau pays représente la société de consommation actuelle. Tout est orienté vers le commerce et l´occupation massive. Mais cela a des limites à ne pas franchir. Je viens souvent en Andorre et je dois reconnaître qu´il y a peu d´endroits tranquilles. Il faut monter très haut en montagne pour ne pas entendre le bruit permanent des voitures. L´Andorre est un joli pays, mais les montagnes peuvent devenir très vite étouffantes. Il faudrait aérer un peu en créant des espaces de détente avec de la verdure et des bancs pour pouvoir se relaxer. Le bruit et les édifices disproportionnés donnent une sensation d´étouffement. Il n´y a pas de plans d´urbanisme sérieux et cela se ressent. C´est dommage ! 

    Respondre
  • #1 Pebrots
    (16/04/17 07:03)

    La construcció s´ha de frenar, sinó aviat no podrem veure ni el cel ! Als pobles, falten espais verds i jardins ! hi han masses cases i edificis enormes. Andorra està massa urbanitzada. 

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts