Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
tecnologia

Andorra Telecom cobrarà dos euros al mes pel lloguer dels nous 'routers'

L’operadora renova la xarxa de fibra òptica per multiplicar per tres la velocitat de descàrrega
Andorra Telecom començarà a principi de març per Sant Julià de Lòria la renovació de la xarxa de fibra òptica que ha de permetre a l’operadora oferir als seus clients velocitats de descàrrega de fins a 300 megabits per segon (Mbps), multiplicant per tres la màxima actual que és de 100. El procés consistirà a canviar la totalitat de les 35.000 caixes de fibra òptica (ONT) que estan instal·lades a les llars i a les empreses, i la principal novetat serà que l’operadora també facilitarà al client un router. Fins ara, eren els abonats els que havien de comprar aquest
  • #23 Martinez
    (20/02/17 13:07)

    En Andorra falta la competencia de otras firmas que podrian abaratar los precios, como pasa aqui en NL. No hay peor cosa que los monopolios como la STA.

    Respondre
  • #22 afectada
    (19/02/17 02:24)

    Primer hi haurien de donar un bon servei i després possar el preu de lloguer.

    Respondre
  • #21 Paio Ranger
    (16/02/17 14:44)

    Quina barreja de comentaris... A veure, el titular no ajuda, ja que va buscant gresca i per a que quedi clar, si llegiu tota la noticia: es faràn canvis d'equips a dins i fora de casa per millorar la qualitat de la fibra i triplicar la velocitat d'Internet, i SENSE cap cost adicional. A més a més t'ofereixen un router a preu lloguer de 2€/mes (primer any de franc) si no ho vols, dius que no i punt. Suposo que hi haurà gent que vulgui perque el seu no li va bé o per tenir suport del mateix des de la STA. A mi amb el meu ja em va be i amb Wifi-N ja puc fer servir els 300Mb. La meva germana a Espanya té internet amb Orange i ells donen una "caixa" que inclou el router i tu no pots posar cap altre, no et donen la opció (ni tan sols pots canviar la wifi, perque amb qualsevol incidencia et carreguen de nou la configuració en remot).

    Respondre
  • #20 Brunus
    (16/02/17 11:32)

    Calma, que hi ha gent que està fent confusió amb el router i la ONT.Andorra Telecom només canvia la ONT no el router, aquest és opcional.És veritat que el que vulgui tenir una velocitat millor i no té un router adaptat, continuarà fent amb la capacitat que li dóna el seu.Andorra Telecom només es compromet a fer el canvi de la ONT, que per qui no sap és aquell dispositiu blanc a on va connectat el cable de la fibra, que dóna el servei d'internet i telèfon.Ara és veritat que aquí Andorra Telecom vol treure al de capital donant un servei injust a qui no entén i no sap de què va el tema, com fa anys enrere amb el lloguer del telèfon analògic. ¿algú recorda?També era de lloguer.Com vaig mencionar a mi només m'importa si aquest canvi de la ONT suposarà un cost extra a la factura. I de pas Srs. d'Andorra Telecom el futur serà per la Li-Fi. Que la trobo més fiable.

    Respondre
  • #19 Julia
    (16/02/17 05:29)

    Joan va dir..
    Doncs Sr. Joan parlo amb prou coneixement des de la meva primera unitat a 400 bauds el 1988. Busqui un router domèstic B G o N a Andorra que rendeixi més de 20 mbps. O un equip compatible AC que no sigui un apple de darrera generació. La teoria dels standards IEE no son la realitat del mercat residencial.

    Respondre
  • #18 Kiko
    (15/02/17 22:29)

    Culturilla general : Des del moment que es connecta un router wifi categoria AC, qualsevol dispositiu de casa anirà a 300 Mb/seg. No es cap engany i son routers cars.  No es fora preu 2€./mes.  El que no el vulgui que no l, agafi . Hi ha gent que només pensa en queixar-se ...

    Respondre
  • #17 Ciutada
    (15/02/17 21:05)

    Quina vergonya volen pagar l edifici nou , ara que els cardaran amb roaming o volen recuperar per un altre costat , els treballadors per la fibra optica paguen una merda si no estic gaire equivocat paguen per la fibra de 69€ 20 o 30€ hi ho se de bona tinta , els demes gilipolles a pagar com aixó com gilipolles , privilegis que s haurien d acabar , i que els que estan jubilats encara gaudeixen d aquests preus ,si els treballadors paguen aixó els demes també volem pagar el mateix i no pas mes....

    Respondre
  • #16 Joan
    (15/02/17 16:59)

    Julia va dir..
    Mare meva !! Que dolent és parlar sense tenir ni idea. Informa't millor de les normes WIFI i les seves velocitats teòriques i si ho aprens i entens llavors podràs parlar després amb coneixement, cosa que has demostrat no tenir en absolut en aquest tema concret.

    Respondre
  • #15 Si he llegit bé
    (15/02/17 15:07)

    No es obligatori pero si no agafes el lloguer et donaran una velocitat capada.Que justifica que les empreses paguin 9 vegades mes quan en general l'internet es per enviar mails  i cobrar per tpv.

    Respondre
  • #14 Sónia alves
    (15/02/17 14:50)

    Sense demanar?Qui ha dit que jo volia cambiar? Hem quedo amb lo que tinc

    Respondre
Veure’n més
23
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts