instal·lació aeronàutica

L'heliport costarà 5 milions i funcionarà a finals del 2018

La urbanització del terreny i els accessos puja a 1,5 milions, la construcció de la infraestructura 2,5, i el projecte i altres despeses un milió més

L'heliport costarà 5 milions i funcionarà a finals del 2018EDUARD COMELLAS

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La construcció de l’heliport nacional als terrenys propers a FEDA –a la unitat d’actuació “Tresoles”– tindrà un cost aproximat d’uns 5 milions d’euros. Així ho ha pogut saber el Diari consultant fonts properes a l’executiu. De fet, el cost quedaria desglossat de la manera següent: la urbanització del terreny i l’adequació dels accessos puja 1,5 milions, la construcció de la infraestructura en si 2,5 milions, i cal afegir-hi un milió més per a la redacció del projecte i altres despeses inherents a la iniciativa. Unes xifres que ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, no va detallar en la compareixença pública davant la comissió legislativa de Política Territorial i Urbanisme al·legant que estava en espera de lligar definitivament tots els aspectes del projecte.

Amb tot, sí que va explicar els passos que s’han de seguir les properes setmanes per aconseguir que l’heliport sigui operatiu a finals de l’any 2018, el calendari amb què treballa el Govern. Tor­res va indicar que aquest mes es tancarà el conveni amb el comú d’Encamp que ha de permetre fer la cessió dels terrenys i tirar endavant el pla especial. El següent pas serà treure el concurs per licitar el projecte i elaborar el pla especial. Una tasca que va deixar clar que anirà a càrrec d’un equip “multidisciplinari”, ja que encara queden per fer diferents informes, entre els quals el referent a la petjada acústica, els riscos per la caiguda de blocs rocosos així com les afectacions urbanístiques.

Valoració favorable

Malgrat que encara no es disposa de la totalitat dels estudis, Torres va indicar que fins ara tots els condicionants són favorables i no hi hauria d’haver problemes ni per la qüestió acústica ni pel sobrevol. Va remarcar que la zona on es vol construir l’heliport és “una zona industrial”, i que l’únic punt on els aparells volarien més baixos seria a l’altura de la rotonda d’Engolasters, però que tot i així els nivells de soroll no haurien de ser molt alts.

El ministre sí que va detallar que serà el Govern qui assumirà els costos de construcció de la instal·lació, si bé va deixar a l’aire, encara, com es farà la posterior explotació, és a dir si serà una gestió pública, una concessió 100% privada o mixta. “No volem tancar cap porta i ho volem estudiar bé”, va indicar, exposant que si finalment es fes una concessió, l’empresa adjudicatària pagaria un cànon al Govern que li hauria de permetre recuperar els diners de la inversió feta. Jordi Torres també va ser clar sobre el futur del projecte: “hi ha hagut molts entrebancs. Pel Govern és un projecte estratègic i és un bon emplaçament. Si no prosperés serà difícil torbar-ne cap altre”.

Pel que fa als membres de l’oposició presents a la compareixença, es van mostrar interessats en temes de seguretat, els costos, o la contaminació. El conseller de Liberals d’Andorra, Josep Majoral, va manifestar que la presentació “per a mi és un esbor­rany, caldrà veure tota la documentació completa i també la reacció de la ciutadania”. La con­sellera del PS, Rosa Gili, va assegurar que “ho anirem seguint perquè encara estan en espera de més informes”, si bé va admetre que veuen bé la construcció d’un heliport perquè “és un plus que ens pot portar turisme de més qualitat”. Per últim, el conseller d’SDP, Víctor Naudi, va remarcar que “hi continua havent moltes incògnites i em preocupa el règim de concessió i la qüestió de les duanes”.

EL CANVI DE LES CAPSETES PER A LA FIBRA ES FARÀ A PARTIR DEL MARÇ

Andorra Telecom començarà el canvi de les capsetes per accedir a la fibra òptica (ONT) que estan instal·lades als domicilis particulars el 7 de març. Els treballs s’iniciaran a la parròquia de Sant Julià de Lòria. Així ho va comunicar ahir el ministre Jordi Torres en el transcurs de la reunió mantinguda amb els membres de la comissió legislativa de Política Territorial i Urbanisme, segons van explicar fonts consultades pel Diari. El canvi ja l’havia anunciat Andorra Telecom per millorar l’estabilitat de la fibra.

tracking