Turisme

El Pas de la Casa viu un fort debat per l''outlet'

El ministre Camp assegura que donaran tota la informació sobre la proposta als comerciants

El Pas de la Casa viu un fort debat per l''outlet'Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va destacar ahir que davant la proposta de crear un out­let al Pas de la Casa “hi ha opinions dividides que generen debat”. Camp va exposar que han parlat amb els comerciants de la localitat “i no és que ni el 100% estiguin d’acord ni el 100%, en contra”. Segons el ministre, el debat es produeix perquè “falta informació global” sobre la proposta. És per això que demà Camp es reunirà amb els comerciants al Pas de la Casa per explicar-los “més detalladament i tranquil·lament” la iniciativa, que va anunciar la setmana passada durant la presentació del pla estratègic del turisme de compres. “Estic convençut que com a mínim entendran la nostra motivació per fer-ho, després voldran compartir-ho o hi estaran d’acord o no, no ho sé, ja ho veurem”, va dir.

El ministre es va mostrar disposat a escoltar “suggeriments a la proposta que poden ser pertinents i ajudar a millorar-la”. Va alertar, però, que convertir el Pas de la Casa en un outlet és una “feina lenta de canvi, de transformació” que tardarà un temps. “No ens pensem que tindrem aquest concepte nou d’aquí a sis mesos o un any”, va manifestar. El titular de Turisme va ressaltar que a final d’any esperen obrir el Consell d’Andorra Shopping, que inclourà una comissió de treball del Pas de la Casa en el qual hi haurà el comú, les associacions de comerciants i el ministeri. “A partir del gener posarem fil a l’agulla en la implementació del pla”, va indicar.

D’altra banda, Camp va relatar que treballen amb la Generalitat de Catalunya perquè arribin turistes a l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell l’hivern 2017-2018. “S’ha de parlar amb els operadors turístics perquè sàpiguen que hi ha aquesta possibilitat que no acaba de quallar”, va dir Camp, que hi va afegir que és una feina “de mitjà termini”.

UN 2,2% MÉS DE TURISTES A L'HIVERN

El Govern preveu que el nombre de turistes creixi un 2,2% l’hivern respecte a l’exercici anterior, va anunciar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, en la presentació de les perspectives de la campanya actual. Per mercats, va detallar que estimen que l’espanyol s’incrementarà un 2%, el francès un altre 2% i altres països un 3,1%. Per mesos, l’abril, coincidint amb la setmana santa, és quan es preveu que més augmenti l’arribada de turistes (16,5%), seguit de desembre (5,6%). Per contra, el mes de març, el Govern creu que hi haurà un descens del 10,2% de l’entrada de turistes. Camp va dir que han fet les estimacions d’acord amb les previsions de les estacions d’esquí.

ANDORRA DESTINA 2,7 MILIONS D'EUROS A ATREURE TURISTES EN L'ÈPOCA D'ESQUÍ

El Govern ha invertit 2,7 milions d’euros en una campanya de comunicació per atreure turistes aquesta temporada d’hivern, segons va indicar Betim Budzaku, gerent d’Andorra Turisme. En aquest sentit va assenyalar que enguany han disminuït en uns 250.000 euros el pressupost destinat a la promoció del país, però va remarcar que amb la tecnologia i els mitjans que utilitzen tindran “la mateixa cobertura que l’any passat”. La campanya de promoció, que va començar ahir i durarà fins al març, aquest any inclou quatre vídeos diferents, un dels quals versa sobre l’esquí, un l’altre de wellness, de gastronomia i compres. Aquests vídeos s’emetran en “televisions de pagament” de França i Espanya en l’horari de “prime time, quan sigui del 40%”, va dir Budzaku. Una de les novetats de la campanya d’enguany, va relatar el gerent, és que quan en una televisió s’emeti un vídeo promocional d’Andorra, el telèfon mòbil de l’espectador ho reconeixerà a través del so, i després, quan entri a YouTube amb el dispositiu li sortirà un espot del Principat. A banda de consolidar els mercats espanyol i francès, la campanya va destinada a atreure turistes del Regne Unit, els Països Baixos o Alemanya, on volen arribar a través de les xarxes socials.

tracking