Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
balanç del 2015

L'ACA alerta del repunt d'accidents de trànsit, sobretot amb víctimes greus

Durant el 2015 es van registrar 312 xocs a la xarxa viària nacional
El ministre Jordi Alcobé, i el secretari general de l'Automòbil Club, Toni Sasplugas

L'ACA alerta del repunt d'accidents de trànsit, sobretot amb víctimes greus

Els ministres Jordi Alcobé, Jordi Torres i Toni Sasplugas.

ANA / C. G.
Actualitzada 20/09/2016 a les 16:33
L'Automòbil Club Andorra ha presentat aquest matí el seu informe anual de mobilitat, l'IMACA, on recull tot un conjunt de dades relacionades amb les carreteres i la circulació de vehicles pel país.

Els accidents de trànsit, amb víctimes i sense, van augmentar durant el 2015. Així ho constata l'Informe de Mobilitat de l'Automòbil Club d'Andorra, (IMACA), un recull estadístic amb dades sobre circulació i trànsit a la xarxa viària del país, presentat aquest dimarts al matí a la seu de l'entitat. És la quarta edició d'aquest informe anual i és la vegada en què s'han registrat més accidents amb víctimes, un total de 312, pels 252 i 240 del 2014 i 2013, respectivament. D'aquests, 23 van tenir víctimes greus implicades (sis el 2014), i dos amb víctimes mortals (dos també el 2014). Pel que fa als accidents en general, amb víctimes i sense, van arribar fins als 575, 63 més que al 2014. També va créixer el nombre d'atropellaments.

El secretari general de l'Automòbil Club, Toni Sasplugas, ha alertat d'aquest augment del nombre d'accidents de circulació tot contraposant-ho amb el fet que, en paral·lel, hagin baixat el nombre de sancions imposades per excés de velocitat (6.641 el 2014 i 5.898 el 2015), i més tenint en compte que les sancions en global sí que pugen. "Potser cal fer una anàlisi sobre per què hi ha tants accidents. Té a veure l'excés de velocitat? Tenim un trànsit que no està pacificat? Correm massa? Segurament", ha interpel·lat als presents a la presentació de l'informe, entre ells el ministre d'Ordenament Territorial, Enric Torres, i el de Transport i Telecomunicacions, Jordi Alcobé.

Davant aquestes preguntes, Alcobé ha assegurat que analitzaran a què es deu el repunt dels accidents, si és puntual o si té a veure també amb els diversos punts negres que va localitzar l'Automòbil Club a l'informe IMACA de l'any passat. El ministre ha exposat que l'excés de velocitat "és un factor important" i que estudiaran si es pot fer alguna cosa a respecte, com per exemple més restriccions en vies urbanes.

Per la seva banda el president de l'Automòbil Club, Enric Pujal, ha celebrat que des del Govern s'estigui treballant en l'eradicació dels punts negres a les carreteres andorranes, així com les converses mantingudes els darrers mesos. També ha explicat que s'ha contactat amb el RACC Automòbil Club per portar un vehicle a Andorra "per analitzar els punts negres a les carreteres".

Contaminació perillosa
L'altre punt que Sasplugas ha destacat de l'informe del 2015 és l'evolució dels nivells d'òxid de nitrogen (NO2) a l'aire, que són els que més s'associen al trànsit dels vehicles. La mitjana anual del 2015 se situa a un nivell de 26,8 a la vall central del país, una xifra que no ha parat de baixar des del 2009. Ara bé, si es prenen com a referència els catorze punts de concentració més elevats del país, n'hi ha "deu que superen" els 40 NO2, que és el valor límit normatiu a Andorra, ha explicat, tot recordant que és un aire "que respirem tots". Els punts amb més concentració d'aquest òxid són l'avinguda de Sant Antoni de la Massana, el carrer de la Unió d'Escaldes-Engordany, la plaça Major de Sant Julià i la placa de la Rotonda d'Andorra la Vella.

 
  • #2 l'anarquia del laisser faire
    (20/09/16 21:01)

    A Andorra es entre altres moltes coses a nivell circulatori es un descontrol, una anarquia, radars que no funcionen, policies que brillen per no ser-hi. Excessos de velocitat al ordre del dia, deploro que aquest govern es el govern del desgovern, quan mes va anem a pitjor, descontrol en la despeses publica, no es pot admetre que la despesa publica els ultims 10 anys s'hagi incrementat un 40%, si es veritat, no mes es pot demanar una cosa que dimiteixin per inútils.

    Respondre
  • #1 Dany
    (20/09/16 16:06)

    A algú se li a ocorregut fomentar el transport públic en comptes de donar ajudes a l'automoció per vendre més i més cotxes? Algú a plantejat aplicar la restricció vehicular per matrícules per establir prohibicions a la circulació de diverses classes de vehicles, en cert temps o en certa lloc utilitzada principalment dins de les zones urbanes? Andorra està permanentment en estat d'alerta per contaminació a causa de la inversió tèrmica, les malalties relacionades amb l'aparell respiratori i el càncer són cada vegada més comuns, però ningú fa res.

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477