Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Javier Redondo

“Seria interessant que els turistes arribessin amb cotxes elèctrics”

Javier Redondo en un moment de l'entrevista, prèvia a la Jornada de la mobilitat elèctrica.

“Seria interessant que els turistes arribessin amb cotxes elèctrics”

Javier Redondo en un moment de l'entrevista, prèvia a la Jornada de la mobilitat elèctrica.

Xavier Pujol
Actualitzada 19/09/2016 a les 08:10
Javier Redondo, director de vendes de vehicles elèctrics de Nissan, va encetar ahir la Jornada de mobilitat elèctrica 2016 amb una ponència on va voler desmuntar el que considera els falsos mites que existeixen sobre aquests cotxes com que són cars i tenen poca autonomia. En el cas d’Andorra opina que el vehicle elèctric pot anar lligat a potenciar un turisme amigable amb el medi ambient.

Per què creu que és important aquesta jornada ?
El títol de la meva presentació és Mites i realitats. El vehicle elèctric és un gran desconegut. La gent pensa que és un vehicle car i que no hi ha infraestructura per carregar-lo. Amb la presentació volem desmuntar això i explicar que els vehicles elèctrics tenen una autonomia suficient. A més, pel que fa a la infraestructura de càrrega, el més important és que en tinguis a casa, però també se n’està desenvolupant una tant a Andorra com a Espanya.

És necessari el cotxe elèctric?
Sí, per combatre els reptes derivats de l’augment de la població, de la concentració de persones a les ciutats, on el parc de vehicles creixerà molt de pressa i això generarà problemes.

Com quins?
Si seguim amb aquestes emissions de CO2, en uns anys ens trobarem canvis climatològics importants. La segona raó és la dependència del petroli d’Europa. Hem d'anar cap a un model més renovable i de fonts pròpies. L’altre problema és la contaminació de les ciutats. Moltes poblacions viuen per sobre dels nivells de contaminació recomanats tant per l’Organització Mundial de la Salut com per la Comunitat Econòmica Europea. Això genera un problema de salut pública que a Espanya comporta 13.000 morts prematures i a Europa, 300.000.

Com posar-hi solució?
El cotxe elèctric és la solució. Pel que fa al CO2, es tracta d’anar cap a energies renovables i més eficiència. Per evitar la dependència del petroli, amb el vehicle elèctric l’energia s’obté d’altres fonts. En el cas de la salut pública, aquest turisme té zero emissions. Aquesta és la visió que té Nissan.

El vehicle elèctric és el present i no el futur com es pensa?
És la realitat. Hi ha un altre tema important: la integració del cotxe elèctric i les energies renovables. Aquestes tenen un problema i és que es generen a demanda. El vehicle elèctric té la capacitat de càrrega bidireccional, és a dir, igual que carreguen energia de la xarxa, també la poden retornar. Així doncs, les bateries de segona vida, que han baixat la seva capacitat per sota del 70% i que no donen suficient energia al cotxe, poden funcionar com plantes de potència i emmagatzemar energies.

Quins beneficis pot aportar el cotxe elèctric a Andorra?
Les intencions del Govern són bones, la de donar-li un atribut. Andorra depèn de l’atracció del turisme i això pot anar unit a la millora del medi ambient.

El fet que sigui un país assentat als Pirineus i muntanyós pot dificultar l’ús d’aquest vehicle?
Que estigui a la muntanya pot implicar que els consums mitjans siguin més alts, però es pot circular perfectament. Noruega, per exemple, és més fred que Andorra i el 25% de les matriculacions són cotxes elèctrics.

En tres anys, el país preveu tenir 500 vehicles sostenibles. És suficient?
És una part important, però crec que Andorra no ha de pensar només amb el parc del Principat, sinó que també ha de tenir present que contaminen igual tinguin matrícula del país o de Barcelona. A Catalunya ho hem vist, no només hi ha punts de càr­rega ràpida a Barcelona i l'àrea metropolitana, sinó també a Girona o Tarragona, perquè els turismes elèctrics puguin arribar a la capital. Per a Andorra seria interessant que una part dels turistes vingui aquí amb el cotxe elèctric.

L’estratègia del país és lligar la implementació del cotxe elèctric amb l’expansió dels punts de càrrega. Com ho veu?
La càrrega ràpida és imprescindible. Andorra també té molts aparcaments d’accés públic i el que pot intentar és que hi hagi més percentatges de places de garatge que siguin de càrrega.

Per què són tan importants els punts de càrrega ràpida?
Donen tranquil·litat. Generalment un usuari no utilitzarà la càrrega ràpida perquè la mitjana de quilòmetres està per sota de 80 quilòmetres diaris i això amb el que tens a casa és suficient, però si un dia fas més quilòmetres, tens aquesta tranquil·litat.

Catalunya va convidar França i Andorra en una taula de mobilitat per expandir els punts de càrrega. És essencial la cooperació entre els països?
És bàsica. Nosaltres vam estar a la prèvia de la taula. A Catalunya, l’objectiu és ampliar la infraestructura de càrrega ràpida i arribar als cent punts a l’any 2020. L’interès és que entre els pròxims punts hi hagi la Seu d’Urgell o Manresa per cobrir el camí que arriba fins a Andorra.
Etiquetes
  • #6 Cell
    (19/09/16 17:51)

    Si haguéssim de "repostar" en una estació de servei (que ja n'hi ha preparades per a vehicles elèctrics), ¿estaríem disposats a esperar llargues hores per carregar el vehicle? I ni et dic com haguem de fer cua. També estem limitats per la curta autonomia de les bateries, les quals, en ser de Liti, significa una gran destrucció d'entorns naturals per a la seva obtenció. A més, hem de tenir en compte que l'eficiència de la bateria dependrà de la temperatura de l'entorn, i que a la llarga, aquesta ha de ser substituïda per una de nova.

    Respondre
  • #5 Huertas
    (19/09/16 11:51)

    Els vehicles híbrids i els elèctrics endollables que s'han posat de moda pesen de mitjana un 24% més que els seus comparables que cremen petróli.La fabricació de les bateries genera una tremenda contaminació .... però el que és més escandalós és que no es fomenta l'ús del transport públic, la qual cosa demostra i evidencia que en si, és un negoci descarat.

    Respondre
  • #4 petiteta
    (18/09/16 09:17)

    Ja ja ja  si, vehicles electrics, taxa turística, i cutrerio....segur que baixem dels 9 millions a tres turistes.

    Respondre
  • #3 Gil
    (18/09/16 09:03)

    30% menys d'energia en hivern. El cotxe té disponibles 3 motoritzacions. Autonomia del TESLA (dades de fabrica): 60kwh        408 kms 90kwh         560 kms 100kwh       613 kms Els cotxes petits tenen una mitja de 120 kms d'autonomia, suficient per circular per Andorra. De moment, l'únic viable per viatjar és el Tesla. Però...........el preu !!!!

    Respondre
  • #2 Gasolina
    (17/09/16 13:35)

    No tè futur en aquest pais,només que un 10% dels turistes que ens venen a visitar,portés un vehicle elèctric,necessitariem mils de carregadors,un altra aquests vehicles encara no estan testats a l'hivern,¿aguantarien el fred,per expl.del Pas De La Casa?Visca la gasolina.

    Respondre
  • #1 Andorra
    (17/09/16 09:42)

    Cotxes cars, els petits no son pràctics perquè no pots posar maletes. Els grans, com el Tesla costa molts diners. He mirat els preus i no val la pena. Amb un cotxe elèctric no tens llibertat. Has d'anar als llocs de recarga. No n'hi han molts. L'energia atòmica per produir electricitat és ecològica ? Aquests cotxes, de moment, no tenen cap valor de represa. Si el cotxe té un problema hi han mecànics ?  El Tesla és bonic però de moment no m'interessa. Continuo amb el meu. Un cotxe a Andorra és indispensable. 

    Respondre
6
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477