Transport

Dos-cents cotxes elèctrics més, l'any que ve

Alcobé es reunirà amb l’alcalde de la Seu per parlar de l’aeroport i Andorra hi invertirà

Dos-cents cotxes elèctrics més, l'any que veFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Transports, Jordi Alcobé, va avançar ahir que l’objectiu de l’executiu és aconseguir que es venguin 200 cotxes elèctrics, en la nova dotació del pla Engega. “Volem arribar a més de 500 cotxes en tres anys”, va asse­nyalar el ministre, que va quantificar en 160 els que s’han venut enguany.

Tot i això, Alcobé no va concretar quin pressupost hi destinarà el Govern per al 2017, si bé cal recordar que al milió d’euros previstos inicialment per a aquest any ja es van avançar 300.000 euros més de l’any vinent. Amb el nou programa d’ajuts, el ministre va detallar que “volem reconduir coses que es poden millorar” per tal d’arribar al màxim de ciutadans possible. Va apuntar també que el dels vehicles elèctrics “és un mercat molt dinàmic” perquè constantment apareixen vehicles nous.

D’altra banda, Alcobé va explicar que properament es reunirà amb l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, per parlar de l’aeorport, una infraestructura en la qual “hem d’invertir” i “veure com pot ser eficient”, especialment a partir d’aconseguir “portar vols comercials” perquè el país se’n beneficiï.

UNA VOLTA AL MÓN ELÈCTRICA

Quan fas una cosa et diuen que és fàcil. Quan la vols fer abans que ningú et diuen que és impossible.” Amb aquest esperit va plantejar l’hispanoalemany Rafael de Mestre la 80edays, la primera volta al món en vehicles elèctrics, un repte que es fa per primera vegada i que culminarà avui a Barcelona. Ahir, el pàrquing del Parc Central d’Andorra la Vella va ser el punt de sortida de la penúltima etapa, que va anar de la capital fins al Bruc, a prop de Manresa.

En total hi participen onze equips internacionals que han creuat tres continents emulant en la durada el personatge de Jules Verne, Phileas Fogg. L’objectiu de la cursa –tot i que no hi ha esperit competitiu– no és altre que “conscienciar que la mobilitat elèctrica és una realitat” i que cal “evolucionar i fer un canvi a l’hora d’emetre emissions de CO2 a l’atmosfera”, tal com va apuntar l’organitzador andorrà de la prova, Claudi Egea. Per aquesta raó, a cada país han plantat un arbre. Ahir, un bedoll al mateix Parc Central. La intenció és que d’aquí a quatre anys, quan es torni a realitzar la cursa, s’analitzi l’estat d’aquests arbres i es pugui veure la incidència que la contaminació ha tingut sobre ells en diferents llocs del món.

Els participants són d’Alemanya, Suïssa, la República Txeca, Hongria, la Xina o Espanya. Entre els 11 vehicles hi ha deu Tesla i un Denza, a més d’un autobús i diversos cotxes de suport. Tot elèctric, a excepció d’algun de suport. Un dels copilots és Armand Figueras, que destaca que a tot arreu han pogut carregar els vehicles. En llocs on no hi havia els dispositius “connectant un adaptador a la presa de corrent”, apunta Figueras, que revela que “nosaltres hem regalat 50 endolls per tot el món” per tal d’estendre i facilitar l’ús d’aquesta tecnologia.

De Mestre assegura que “no hem tingut cap avaria, ni cost de gasolina ni de canvis d’oli. Hem pagat menys de 100 euros entre totes les càrregues”. Tots ells són conscients que el tema de les bateries és un dels punts que més frenen als compradors a l’hora d’adquirir un cotxe elèctric. Per ells, no hi ha problema. “Es pot anar de Barcelona a Andorra sense carregar. Fem de mitjana 400 quilòmetres seguits”, indica De Mestre, “i en 4 hores ja tornes a tenir-lo al màxim”, concreta Figueras. “Les bateries incrementen la seva capacitat entre un 5% i un 10% l’any”, manifesta el copilot. L’objectiu de la indústria, per l’organitzador, ha de ser “arribar als 1.000 quilòmetres d’autonomia i que es carregui en 5 minuts. I s’hi arribarà”.

tracking