TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Transport

Els aclariments al concurs de les línies de bus no convencen les empreses

Cooperativa Interurbana portarà el plec de bases a la Batllia si Govern no el canvia o en fa un de nou

Els aclariments al concurs de les línies de bus no convencen les empresesXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les companyies d’autobús del país segueixen en peu de guerra amb el Govern pel plec de bases de la nova concessió de les línies d’autocar que l’executiu va treure a concurs públic a principis de juny. Les empreses es van queixar públicament de falta de concreció i de garanties de les condicions del concurs i fins i tot dues d’elles, Cooperativa Interurbana i Montmantell, el van denunciar unes setmanes després.

A més van transmetre algunes qüestions per tal d’esclarir dubtes, però les respostes en línies generals no els han satisfet. “Algunes sí que serveixen, però altres, no. Hi ha coses que no són tema d’aclariments, sinó que és el propi plec de bases que s’hauria de canviar”, indica Gabriel Dallerès, de Cooperativa Interurbana. Per la seva banda, Lluís España, de Viatges Espanya, apunta que “ens han respost per e-mail els aclariments, però si no ho rectifiquen al plec de bases no me’n puc refiar”, ja que a la pràctica és el que acaba tenint validesa jurídica.

Dallerès assegura que la situació “està igual” que fa un mes i mig. “Els recursos estan presentats i estem en espera de resposta”, i assenyala que “ens han allargat el termini per contestar” fins a principis d’octubre. En cas que hi hagi un silenci administratiu o que la resposta no els satisfaci, manté l’amenaça de portar el plec de bases a la Batllia.

España afirma que “tots estem encallats i espantats” amb el concurs. La raó és que “és molt dur” per a les empreses, “no hi ha subvencions” i això fa que algunes línies “no siguin sostenibles”. L’empresari posa com a exemple que “demanen 30 vehicles nous, 10 per cada línia”, fet que suposa una inversió molt gran, ja que cada autocar, que “ha de ser de 50 places”, costa “com a mínim 170.000 euros”. A aquests diners s’hi ha d’afegir “una fiança d’1,8 milions” per poder obtenir la concessió de les línies per a 25 anys.

Respecte als serveis que s’han de prestar, està en desacord en com s’han plantejat. “Demanen un cotxe de 50 places cada hora per anar al Serrat o al Pas de la Casa. És insostenible”, lamenta.

Pel que fa al termini que tenen les empreses per presentar ofertes, Govern el va allargar fins al 30 de setembre, quan inicialment s’acabava el 23 d’agost. Tot i això, España indica que “amb aquestes condicions no crec que ningú s’hi presenti”. Si aquest fet es produeix, “s’haurà de fer un altre plec de bases”.

tracking