Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Agricultura

El Govern projecta la creació d'un cens nacional d'animals domèstics

El reglament obligarà a tenir registrades totes les mascotes que hi ha al país, tant de residents habituals com de temporers, un extrem que ara no és obligatori
El Govern projecta la creació d’un cens nacional d’animals domèstics per tenir registrades totes les mascotes que hi ha actualment al país, tant de residents habituals com de temporers. Es tracta d’un extrem inexistent en l’actualitat, ja que el reglament només obliga els animals a portar un microxip però no a inscriu­re’ls. Aquest buit legal ha portat el comú de Canillo, per exemple, a impulsar un cens propi per tal de tenir un control de totes les bèsties que hi ha a la parròquia, ja que es tracta d’una par­ròquia on a l’hivern hi arriben molts treballadors temporals i el
  • #16 Oli
    (21/08/16 21:40)

    Creo que esta norma puede provocar una ola de abandonos, si mucha gente por irse de vacaciones ya los deja, especialmente gatos que son los más vunerables. Porque mucha gente cree erroneamente que puede sobrevivir en la calle, no saben que un gato domestico tiene pocas probalidades de sobrevir pero cuando se es una gentuza supongo que les da igual.

    Respondre
  • #15 Ferran
    (21/08/16 21:31)

    El que s'hauria de fer és que el morrió SIGUI OBLIGATORI PER TOTES LES RACES. Això és un bon començament, però falta.

    Respondre
  • #14 dand
    (21/08/16 20:39)

    aqui hay "gato encerrado" com diria matias prats!! primer que si multaran per la caca de gos , despres que si analitzaran el adn de la caca i ara el registre de les mascotes.... lleis fetes escandalosament a mida i com diu algun company en un comentari tindrem abans controlades les mascotes que no el cens electoral!!!! tinc ganes de veure el dia que surti en primera plana " enxampat el gos que va fer caca a l'avinguda meritxell"

    Respondre
  • #13 estevet
    (21/08/16 20:31)

    Aquest tema és representatiu del tomb pres pel nostre país: oferir cada vegada més serveis a la població. Hi veig tres "avantatges" principal: 1-donar feina a nacionals -funcionaris-; 2-pagar-los-hi un sou per que puguin fer rutllar l'engranatge econòmic; 3-generar deute públic per afavorir el control de la banca sobre la nostra societat i les nostres institucions, ja totalment dependentes. No tinc cap animalet a casa així que no necessito les anàlisis de tifes o els collarets d'identificació. Però visquen en societat, i com que ningú em demanarà el consentiment, es veu que hauré de pagar -indirectament- per que gent tinguin cobres, taràntules o alacrans. Així anem.

    Respondre
  • #12 Sabiadecisió
    (21/08/16 20:15)

    Doncs en sembla perfecte, i més si a la llarga es paga per la tinença d'animals domèstics, una altra font d'ingresos que jo aprovo. No paguem tots els mortals el foc i lloc?? Doncs les mascotes també...

    Respondre
  • #11 Animals
    (21/08/16 17:31)

    Doncs feina en tindran, ja que a Andorra en hi ha molts de animals i animalons...

    Respondre
  • #10 John
    (21/08/16 15:54)

    Mai esteu contents,  si fan perquè fan,  i sinó fan perque no fan. No és bo s'apigue la quantitat d'animals que tenim al país? La qüestió en aquest país, és protestar però ningú fer propostes.

    Respondre
  • #9 Chuchos i gats
    (21/08/16 15:25)

    Quina ironia, els Comus no saben quants habitants hi ha a Andorra, entre d'altres coses perquè no es donen de baixa als morts, assumpte de subvencions de Govern, ja sabem .... però sabrem quantes mascotes ni ha d'aquesta manera es podrà fer caixa amb els impostos que han de venir ...

    Respondre
  • #8 Antonio
    (21/08/16 13:53)

    Felicitats . Ja era hora 

    Respondre
  • #7 pepe
    (21/08/16 12:47)

    si, como dicen algunos por aqui, esto es solo por la pasta, a los politicos les importa poco lo de las mascotas si no es para sacar pasta, pq con esta excusa te cobraran una tasa y en el departamento q se encargue de esto podra haber unos cuantos funcionarios. Y salvo honrosas excepciones, lo de los trabajadores publicos en Andorra, ya se sabe como funciona, al menos esta es mi opinión viendo el percal cuando vas a realizar cualquier gestión.

    Respondre
Veure’n més
16
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts