Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Sistema financer

La declaració de Cierco a la Batllia compromet l'ambaixada espanyola

Higini Cierco va explicar que l’agregat d’Interior a la legació a Andorra el va amenaçar que si no informaven del ‘cas Pujol’ BPA moriria
El relat que Higini Cierco va fer dijous davant la batlle Mingorance de les amenaces que va rebre d’autoritats espanyoles deixa l’ambaixada del país veí en una situació compromesa, segons fonts consultades pel Diari. L’expresident de BPA va identificar l’agregat d’Interior de la legació del país veí a Andorra, Celestino Barroso, com la persona que li va assegurar que si no accedien a fer una reunió a Madrid per facilitar informació dels Pujol i d’altres polítics catalans “el banc morirà” i que els “americans n’estaven al corrent i ja sabien com fer-ho”.
Cierco també va exposar que Barroso va ser rebut
  • #10 Diplomàcia
    (21/08/16 10:17)

    Per motius com aquest resulta tan important tenir una bona Diplomàcia.

    Respondre
  • #9 Pandora
    (20/08/16 20:25)

    And va dir..
    And, potser que mirirs el diari digital público.es i escoltis la conversa que van posar també per RTVA on diu el tal Alonso (oficina antifrau) al ministre d'inteerior Fernandez Díaz, que malgrat saber que lo dels diners a Andorra de l'alcalde de BCN Xavier Trias era només una conversa de cafè sense base, aniria molt be de lligar-ho amb BPA (que ja tenia a sobre lo dels Pujol) ja que el seu amic (sic) Higini Cierco estava preocupat per tenir problemes a Banco Madrid. Potser que baixis de la figuera !!

    Respondre
  • #8 JJR
    (20/08/16 18:43)

  • #7 Ai, And, ...
    (20/08/16 16:21)

    And va dir..
    And, desperta !!!. Toc, toc, toc... T'has adormit amb els discursos dels 'bons' patriotes !!!. Pels micros i pantalles de plasma t'han venut una moto molt grossa, gripada, li salten les marxes, i no té frens. "Carlos And...trata de arrancarla, por dios, ..."

    Respondre
  • #6 And
    (20/08/16 14:51)

    Algu es creu tota aquesta pelicula??? Jo no.

    Respondre
  • #5 Observateur
    (20/08/16 12:50)

    Un peu plus de rapports avec la France ne feraient pas de mal à l´Andorre. N´oublions pas qu´un Président de la République est le Coprince et que l´autre n´est qu´un homme d´église sans pouvoir. La France a des conventions et des relations historiques avec l´Andorre. Ne l´oublions pas. L´histoire de l´Andorre fait partie de l´histoire de France par le Comté de Foix. Je pense que l´Andorre a plus d´avantages à se rapprocher de la France que de l´Espagne.

    Respondre
  • #4 roska
    (20/08/16 12:45)

    No he tingut mai confiança en Espanya. Mireu l´economía espanyola i veureu qu´el país no funciona bé. Hi ha molta corrupció a Espanya i és un fet conegut. Potser sería hora de mirar cap a paisos més interessants com França, per exemple. Andorra té un llígam històric i de convenis molt fort amb França. Amb Espanya, a part el Bisbe, rès !

    Respondre
  • #3 Gil
    (20/08/16 12:41)

    Extremadament greu ! si és el cas, el Govern ha de dimitir ! Hauriem d´aprofitar per refortalitzar les relacions amb França, país molt més seriós qu´Espanya i sense aquestes rucades amb els catalans !

    Respondre
  • #2 Orgull Nacional ??
    (20/08/16 10:54)

    És greu que els espanyols amenaçin a súbdits andorrans en territori andorrà. És greu que els espanyols ens provoquin un tsunami financer, mitjançant una carteta del Fincen. És greu que els espanyols ens fotin el Banco Madrid pel morro (200 M.). Deu ser gent apurada que busca salvaguardar els seus teòrics interessos centralistes a qualsevol preu. Defensen la seva patria ?. Deu ser aixó. ...Però és patètic que algú d'aquí ens hagi venut pixats per colònia, i que han pogut salvar no sé qué. On està l'orgull andorrà per defensar els interessos del nostre país ??. La resposta ha sigut clara: obrir de bat a bat les portes, rendir pleitesia, perdre el banc madrileny sense fer soroll, regalar el tercer banc del país a uns fons voltor estranger (500 M d'indemnitzacions), i marejar a milers de clients i amics que confiaven en Andorra. On està el patriotisme i el sentit d'estat de que tant s'ompliu la boca, senyor cap de govern ?. Encara que us haguessin amenaçat que podian tancar els nostres bancs a baix i, fins i tot, que podian tancar la frontera del riu Runer, hi ha una cosa molt més important que no és pot deixar trepitjar mai: se'n diu orgull nacional... i menys tenint els co-prínceps francés i episcopal que ens emparan. Durant un temps, aquests mateixos de baix van tancar el seu pas cap a Gibraltar. Van perdre molts llocs de treballs fronterers i moltes exportacions al penyal... i van tenir que rectificar anys després. Per moltes amenaçes rebudes que es fessin realitat, s'ha de recordar que nosaltres tindriem la frontera del Pas com a alternativa. Ells s'ho perdrien. El nostre error segurament ha sigut mirar sempre massa avall. I segurament d'aqui venen els nostres problemes.

    Respondre
  • #1 Ginés
    (20/08/16 09:07)

    Però algú encara es pot arribar a creure que els USA van matar BPA perquè estaven realment preocupats de que fos una entitat de blanqueig de capitals de primer ordre mundial ???? El motiu comença ara a quedar clar. A la Batllia encara busquen sota les pedres per processar empleats de BPA per ser criminals, i estan fent el joc a espanyols i americans.

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts