Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Seguerat social

DA treballa en una modificació de les cotitzacions dels autònoms

El grup parlamentari ha posat en mans d’un expert l’estudi del sistema actual i com millorar-lo perquè resulti més equitatiu per als treballadors per compte propi
El grup parlamentari demòcrata està treballant en una proposta de sistema alternatiu per a la cotització dels treballadors per compte propi. Tot i trobar-se tot en una fase molt embrionària, els demòcrates confien de tenir un primer esbós de cara al mes de setembre.
La patronal atribueix a les elevades quotes que han d’afrontar els autònoms la baixa ràtio de treballadors –en comparació amb els assalariats– que agafen la baixa mèdica. El col·lectiu d’empresaris ha aprofitat per insistir en la necessitat de modificar el sistema de cotització, motiu pel qual la consellera general dels demòcrates Meritxell Mateu avança que ja hi
  • #8 Ĺ'heu clavat!!!!!!
    (11/08/16 21:53)

    Molt bona la foto per il.lustrar la noticia.....

    Respondre
  • #7 and
    (11/08/16 13:52)

    surt la noticia de autonoms vs. treballadors i al moment ja estan treballant sobre la cotitzacio dels autonoms, no seria millor parlar de sous base i condicions laborals?

    Respondre
  • #6 lluis
    (11/08/16 13:03)

    Copiar a Espanya: tarifa plana pels autònoms i punt.

    Respondre
  • #5 Francesc
    (11/08/16 12:28)

    La mediana enlloc de la mitjana aritmètica semblaria un indicador estadístic de tendència central més robust, just i equitatiu i probablement significativament per sota dels 400 euros mensuals.

    Respondre
  • #4 “un expert està estudiant diferents alternatives i la seva viabilitat”
    (11/08/16 10:24)

    El pitjor no és això, qui pot garantir que el pagament mensual de 400 eur mensuals et assegurarà una jubilació en el futur? Tal com estan les coses, ningú pot fer-ho, són diners tirat a la brossa.No sabem quants diners disposen les arques de l'Estat, com el gestionen i el criteri d'inversions és gairebé un secret.Todo això amb diners públics de les cotitzacions dels assalariats.

    Respondre
  • #3 Eduard López Mirmi
    (11/08/16 09:48)

    Complicada l'emprenedoria a Andorra! La llei de la Cass equipara un autònom a Empresari+Assalariat, cosa tècnicament correcta i alhora calcula la seva cotització efectuant-hi, entenc que de forma simplista, la suma aritmètica de les retencions per a cada categoria. Aquí rau l'arrel del problema, on s'hauria d'aplicar un ajustament amb un coeficient reductor. Crec que s'ha d'actuar així, genèricament doncs per justícia i per simplificació. No sé qué farà l'expert, però ja tremolo! I tremolo quan llegeixo que un conseller general, doncs legislador, ens diu que s'han de tenir en compte en la quota a satisfer, els diferents sectors, quan hom sap que els ingressos en un mateix sector poden ser d'una dispersitat aclaparadora.

    Respondre
  • #2 "Alternativa"
    (11/08/16 08:38)

    “un expert està estudiant diferents alternatives i la seva viabilitat”. Cada vegada mes, en la premsa, es parla "d'alternatives". Una alternativa es una segona opció a una primera proposició. Doncs una alternativa és única. Quan es parla "d'alternatives", en aquest cas, seria mes just dir "possibilitats" o "solucions".

    Respondre
  • #1 Ajudem l'emprenedoria
    (11/08/16 08:02)

    Pagar tant com autònom a la Cass impedeix l'emprenedoria i creació de petites empreses. No totes les empreses poden fer grans beneficis, n'hi ha de modestes que no guanyen 400€ x 12 mesos, es a dir 4800€ per poder-los destinar a la Cass. Hi ha reduccions, però vius sota la pressió de no tenir mai més de 24000€ de beneficis. No guanyaria molt però voldria muntar-me pel meu compte, pagar tant a la Cass em frena i a molts emprenedors segur que també.

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts