Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Comunicacions

Andorra Telecom rep 65 queixes per l'avaria de la nit de dissabte

Una quinzena són d’empreses i l’operadora estudiarà una per una la possible compensació
Sistemes informàtics del servei d'Internet d'Andorra Telecom.

Andorra Telecom suma 65 queixes per l'avaria d'Internet

Sistemes informàtics del servei d'Internet d'Andorra Telecom.

Xavier Pujol
Actualitzada 10/08/2016 a les 18:21
    Gerard del Castillo Andorra la Vella
Un total de 65 abonats a Internet per fibra òptica d’Andorra Telecom han presentat una queixa a l’operadora per l’avaria que la nit de dissabte a diumenge va provocar la caiguda durant vuit hores del servei. D’aquests, 15 són d’empreses a qui l’afectació va inutilitzar els terminals de cobrament per targeta de crèdit en plena festa major. Andorra Telecom estudiarà una per una cada queixa i decidirà individualment, “com si fos una reclamació comercial de les habituals”, quina compensació s’oferirà a cada client. Ho va explicar en declaracions al Diari el director de relació amb el client de l’operadora, Josep Vilana, que va indicar que ahir el servei d’atenció a l’abonat “no va rebre cap queixa més” relativa a l’avaria de dissabte.
Andorra Telecom va donar ahir les primeres explicacions sobre el que va succeir la mitjanit de diumenge. Quan passaven trenta minuts de les dotze, l’operadora va detectar una avaria al servidor d’Internet i els seus tècnics, conjuntament amb el proveïdor dels equipaments, Cisco, van començar a treballar per solucionar el problema. Quatre hores després van determinar que una de les targetes que controlen el servidor havia fallat afectant part de les connexions del servei a Internet. Un cop aplicada la solució que van determinar els tècnics, pels volts de les 4.30 hores de diumenge, el sistema va tornar a funcionar. Però mitja hora després es va tornar a donar la mateixa problemàtica. El servei d’Internet es va recuperar definitivament a les 7.30 hores.
“Quan hi ha una problemàtica com aquesta, el diagnòstic no és directe. Moltes vegades és un cúmul de factors. A dia d’avui encara estem acabant de determinar les causes que van provocar el mal funcionament de la targeta”, va indicar Vilana.

Disculpes als usuaris
La darrera “incidència”, de la qual Andorra Telecom va demanar disculpes als usuaris per “les molèsties ocasionades” a través d’un comunitat, arriba després d’un parell de mesos marcats pels problemes en el servei d’Internet. Un, el del 20 i 21 de juny passat, quan per una incidència tècnica en la migració dels clients de la capital i d’Escaldes a uns nous servidors, més d’un miler d’empreses es van quedar sense Internet. Durant el juliol fins a quatre atacs de pirates informàtics van provocar noves incidències.
“Entenem que hi pugui haver la sensació que passa més sovint del que seria desitjable [la caiguda del servei d’Internet]”, va admetre el director de relacions amb el client d’Andorra Telecom, tot i que va voler deixar clar que no s’haurien de barrejar els problemes provocats per la migració, amb els atacs hackers o el succeït la nit de dissabte.
Vilana hi va afegir que “entenc” que la gent pugui “percebre” que darrerament tenim més incidències i “estem treballant per tal de minimitzar-ho o mirar d’evitar que hi sigui”. El director va reiterar que “tot i que els motius dels darrers problemes han estat diferents, sí que és cert que la conseqüència en el client final és la mateixa. I és per això que hi pot haver una sensació que hi ha més problemes dels esperables”.
Respecte d’algunes queixes dels comerciants relatives que l’operadora no disposa d’una alternativa quan cauen els servidors, Vilana va explicar que l’equip que va caure el tenen “amb alta disponibilitat” i que “està redundant”. És a dir, que hi ha dos equips funcionant en el mateix moment amb la finalitat que si un té un problema és treballi amb l’altre. “El que va passar la nit i la matinada de diumenge és que aquest sistema no va funcionar. La transició entre l’un i l’altre equip no va ser transparent i va acabar afectant l’usuari”, van assenyalar des de l’operadora.

REUNIÓ AMB ELS COMERCIANTS DEL CENTRE HISTÒRIC
El director de relacions amb el client d’Andorra Telecom, Josep Vilana, va anunciar que d’aquí a unes setmanes hi haurà una reunió entre l’operadora i l’Associació de Comerciants del Centre Històric. “Ja hem mantingut uns primers contactes telefònics, però no hem concretat res”, va indicar Vilana, per afegir que “ens reunirem perquè ens expliquin els seus neguits i nos­altres els nostres”. En el cas de l’operadora es refereix que “farem èmfasi que hi ha diferents tipus de terminals de cobrament per targeta de crèdit (TPV) i que es poden combinar de tal manera que es pot tenir més garantia del bon funcionament del servei”. Vilana va recordar que hi ha altres tipus de TPV que no funcionen pel canal d’Internet, com per exemple els que van via dades mòbils. “Els d’aquest tipus sí que van funcionar la nit de dissabte, van ser els que connectaven amb el banc per Internet els que van fallar”, va indicar el director de relació amb el client de l’operadora, que va matisar que “l’afectació no va ser a tot el país, va ser parcial”, i en conseqüència alguns establiments van poder fer servir els TPV.
  • #7 Timofonica
    (10/08/16 22:15)

    nisupu no tens ni idea... documentat abans

    Respondre
  • #6 nisupu
    (10/08/16 19:47)

    Es muy facil hablar sin saber. Las máquinas tb se rompen y Google o Apple como vavla algún inculto padecen miles de cortes diarios e Internet a parte de a ver comprometido la seguridad de los usuarios miles de veces. En esta empresa supongo que trabajarán trabajadores muy cualificados y que no sera su culpa si el servicio se para o no lo que pasa que desde la.ignorancia es muy fácil hablar. Cada uno que habéis puesto un comentario donde trabaja os? No tenéis errores en vuestros trabajos? Es importante documentarse para criticar o no un servicio. Y lo digo desde la parte de técnico de una operadora española. 

    Respondre
  • #5 Toni
    (10/08/16 18:35)

    Menys The cloud, menys invertir 2% en companyies estrangeres, i més i millor serveis.

    Respondre
  • #4 Rosa
    (10/08/16 16:49)

    La primera responsabilitat es del Ministre I el Govern. Un servei basic no es privatitza per engreixar butxaques de tercers. I per exercir la responsabilitat cal tenir almenys la honestedat de assumir els errors, i aquest Ministre en porta molts, més encara els de Govern que no sabem i no han reconegut.

    Respondre
  • #3 Vergonyós
    (10/08/16 10:47)

    El client sempre té les de perdre, paguem per un servei car i deficient, a més monopolista i burocratitzat fins als límites.Si es retorna un rebut, es talla immediatament el servei, quedant penalitzat i estigmatitzat en futurs serveis com "morós" .El grau d'insatisfacció per part dels clients d'aquesta parapública vinguda a baix és altísimo.No estic d'acord amb que es privatitzin les comunicacions com està succeint, però almenys, espero que el servei estigui a l'altura de les tarifes que paguem.

    Respondre
  • #2 Timofonica
    (10/08/16 09:59)

    ahir l'internet anava de pena... quan google i apple fiquin l'internet mundial per satel.lit se li acabara el xollo a la sta... es podra contractar directament a google... jo quan estigui disponible sere el primer en donar-me d'alta. ahir anava super lent i pagar 30 eur per una linea tan dolenta no val la pena

    Respondre
  • #1 pepe.
    (10/08/16 09:07)

    pues vaya morro, como hacen las aseguradoras caso por caso, pero el problema es q no es un solo caso, es uno común pq es una averia o siniestro q afecta a todos, no es un solo siniestro con un solo afectado, claro q la culpa no la tiene STA, sino quien se lo permite, aunque si le sacan 40 millones de euros al año para sus cosas, entiendo q el gobierno andorrano les deje hacer. Típico en los casos de monopolio estatal.

    Respondre
7
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477