Economia

El sector de tallers mecànics reclama mesures contra els impagaments

El sector demana mesures per poder fer front als clients que no abonen la factura

El sector de tallers mecànics reclama mesures contra els impagamentsFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La crisi econòmica ha estat una moneda de dues cares per als tallers mecànics. Per un costat, la gent compra menys vehicles i s’incrementen les reparacions, però per l’altre ha augmentat el nombre de morosos, explica al Diari Víctor Iruela, president de l’Associació de Tallers Mecànics.

“El que fem a l’associació és que ens intentem cobrir les espatlles”, destaca Iruela. En aquest context, explica que han definit uns protocols o bases d’actuació per combatre els impagaments. Primer, se li explica al client les actuacions que es faran al cotxe i si aquest no paga, llavors no pot retirar el vehicle. “Tenim la retenció del vehicle”, precisa Iruela.

La situació, però, arriba a punts insostenibles. “Jo tinc cotxes aquí que estan a mitja reparació i estàs esperant que vinguin a fer el pagament”, afirma Iruela, que assegura que en el seu taller té un turisme des de fa dos anys d’un client que no ha abonat la factura de la restauració.

Malgrat que el sector no té una estimació de quant pot afectar la morositat, valora que pot ser elevat, ja que ells ja han comprat les peces per a les reparacions pertinents i, a més, els vehicles que es queden als tallers ocupen l’espai d’altres turismes que podrien entrar, segons Iruela. “És un problema però realment no estàs subjecte a poder-hi fer res”, remarca el president de l’associació.

Iruela relata que a Espanya, per exemple, una persona té sis mesos per liquidar la reparació del vehicle i si en aquest període no paga, el taller se’l queda. Per Iruela aquesta mesura “és molt dràstica”, però diu que a Andorra s’hauria de trobar un remei a la morositat. “S’hauria de buscar alguna manera per solucionar aquests temes, però sense arribar a aquest punt tan feble per al client”, apunta Iruela, comparant el sistema andorrà i espanyol.

De fet, els tallers del Principat no poden fer gran cosa davant d’aquesta situació. “El client no es nega en cap moment a pagar. Diu que ja t’ho pagarà i tu fas un pressupost, pactes sobre el pressupost, li demanes que fins que no pagui el total de la reparació no acabaràs de fer la intervenció del vehicle, però com a bona fe que tens... vas fent, vas desmuntant el cotxe per verificar el que té i acabar de demanar les peces que necessites”, relata Iruela. Davant aquesta situació, diu, només tens una opció: “tanques els ulls i fas el que sigui...”

Per a Iruela la millor manera per solucionar aquest problema seria poder parlar amb el client i que expliqués la veritat sobre la seva situació. En el cas que el propietari del vehicle no vulgui pagar, adverteix que l’única via seria la querella administrativa. “Arriba un moment que ja no et volen ni agafar el telèfon”, lamenta Iruela.

tracking