Turisme

Els hotelers preveuen un estiu amb més ocupació que el 2015

Els grans esdeveniments ajuden el sector, especialment el Cirque du Soleil i el Tour de França, que es veuen reforçats aquest cap de setmana per l’Ultra Trail.

Els hotelers preveuen un estiu amb més ocupació que el 2015Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El sector hoteler afronta amb optimisme l’estiu. El bon inici de juliol i les reserves que ja hi ha concertades fan que s’albiri un juliol i un agost positius. Esdeveniments com el Tour de França, el Cirque du Soleil i aquest cap de setmana l’Ultra Trail hi ajuden.

Des de la Unió Hotelera d’Andorra, un dels membres de la junta de l’entitat, Manel Ara, explica que “la previsió dels associats és força bona”. Entre les raons que tenen per pensar-ho és que “tenim més anticipació de reserves que l’any passat”, comenta. Una situació que es veu reforçada pel fet que fins ara “l’ocupació està sent molt bona”.

Aquestes bones dades s’expliquen perquè durant la primera quinzena de juliol es realitzen possiblement els dos grans esdeveniments de l’estiu: el Cirque du Soleil i el Tour de França. Sobre el primer, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, assegura que “és una referència de tot el que pot anar passant a l’estiu” pel fet que les funcions estiguin pràcticament totes plenes. Pel que fa a la competició ciclista, valora positivament el fet que “no ha passat mai que coincideixin tres dies de Tour a Andorra”, amb una arribada, un dia de descans i una sortida d’etapa. Pel que fa a esdeveniments, troba molt positiu que “cada cap de setmana hi hagi una activitat diferent”, situació que els fa ser optimistes.

A més, aquest cap de setmana se celebra l’Ultra Trail, que també té efectes positius des de dijous fins demà. Segons dades de la Unió Hotelera, en aquests quatre dies a Ordino s’arribarà quasi al 87% d’ocupació, amb les nits d’ahir i avui amb pics del 93% i 92%, respectivament. També a la capital, amb un 83%, les perspectives són molt positives. Menys incidència tindrà a Sant Julià (76%) i Escaldes-Engordany (73%).

Condicionants favorables

A banda, el gerent d’Andorra Turisme detalla altres factors que poden influir en l’ocupació hotelera, com ara el turisme de platja. “Encara que no tinguem platja i no siguem destinació d’estiu hi ha un efecte indirecte, perquè Europa és molt més segura que la resta de destinacions al juliol i agost, i això per a nosaltres és positiu”, indica amb referència al fet que el bon temps està assegurat. “Tot el que és la costa catalana i espanyola està plena de gent i, sigui com sigui, només per aquest efecte crec que tindrem un estiu molt bo”, considera Budzaku.

Com a aspecte col·lateral a favor també hi ha que “el factor econòmic és més positiu que abans”. Una particularitat que per als hotelers és especialment important, ja que els permetrà “donar una empenta als preus”, apunta Manel Ara amb relació a l’estiu passat. En canvi, un factor que pot jugar en contra són “les vagues de França, que ens van afectar al juny i això sempre és un handicap per desplaçar-se cap a Andorra”, assenyala Budzaku.

Per mesos, Ara espera que se superi el 55% del juliol de l’any passat. A l’agost, també té l’esperança que millori el 85% d’ocupació del 2015. Quant a percentatge, és un dels millors mesos de l’any, “comparable amb el desembre”.

L'ARRIBADA DEL TOUR SUPOSA UN CAP DE SETMANA "FANTÀSTIC" PER AL SECTOR

Els pas del Tour de França durant tres dies pel país ha omplert d’alegria els hotelers. Manel Ara assegura que els establiments d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany van ser els més beneficiats, seguits dels de la Massana i Ordino, que “també els va anar força bé”. Per dies, els més productius van ser “dissabte, diumenge i dilluns”, encara que “divendres alguns establiments també es van omplir”. Per Ara, el més positiu és que “els preus van ser més elevats, per l’alta demanda, que un altre cap de setmana de juliol”. Amb tot ho va considerar un “rotund èxit”. “No només pels més de 4.000 clients que mou el Tour sinó també perquè s’ha venut una imatge excepcional d’Andorra”, i felicita Andorra Turisme perquè qualifica d’“encert total” haver portat la prova al país. “Hem venut la imatge sobretot a Espanya i França, que és allà on la volíem vendre”.

En una línia molt similar es manifesta Budzaku, que creu que “l’impacte visualment parlant ha estat brutal”. “Estem parlant de la tercera cita esportiva més vista al món després dels Jocs i del Campionat del Món de futbol”, afegeix. Per tot plegat espera no haver de tornar a esperar set anys per acollir la prova i es mostra satisfet pels elogis rebuts pels dirigents de la prova en termes de “qualitat de les carreteres, organització i allotjament”.

tracking