Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Afers Socials

S'activa la Comissió Nacional de Benestar Social

En la primera reunió s'han tractat les competències en matèria de serveis socials, una qüestió que afecta principalment al servei d’atenció domiciliària
Un moment de la primera reunió de la Comissió Nacional de Benestar Social

Un moment de la primera reunió de la Comissió Nacional de Benestar Social

Un moment de la primera reunió de la Comissió Nacional de Benestar Social

M. F. / ANA
Actualitzada 27/06/2016 a les 12:52
La Comissió Nacional de Benestar Social (CONBS) ​s’ha constituït avui com òrgan de caràcter polític i tècnic per a la coordinació i la cooperació interadministrativa del Govern i els comuns sobre aspectes d’interès comú en matèria de serveis socials. La comissió es va crear per la Llei 6/2014 del 24 d’abril, de serveis socials i sociosanitaris.

El cap de Govern, Antoni Martí, ha donat la benvinguda als integrants de la comissió en la seva primera reunió de treball. La comissió està adscrita al Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior, i té una composició paritària. Per part del Govern la presideix el ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i també en formen part el ministre de Salut, Carles Alvarez, el ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover; la secretària d’Estat d’Afers Socials i Ocupació, Ester Fenoll; la secretària d’Estat de Justícia i Interior, Eva Descarrega; i la secretària d’Estat de Relacions Institucionals, Consol Naudí. Per part dels comuns en formen part els cònsols majors o menors dels set comuns.

En aquesta primera reunió, a més de la constitució formal de la Comissió, s’han analitzat les diferents funcions atribuïdes per la Llei i s’han establert les normes internes de funcionament, segons ha explicat el Govern en un comunicat. Entre els temes tractats més destacats hi ha la redistribució de l’exercici de les
competències en matèria de serveis socials, que afecta principalment al servei d’atenció domiciliària. Així mateix, amb la finalitat d’optimitzar l’eficiència dels serveis prestats als ciutadans, s’han proposat i analitzat diferents mesures operatives que evitin duplicitats, simplifiquin els tràmits i unifiquin els criteris que garanteixin la igualtat i equitat personal.

Per portar a terme aquests objectius, s’ha constituït un grup de treball, composat per representants del Govern adscrits al Departament d’Afers Socials i pels consellers en matèria d’afers socials dels comuns. Aquest grup de treball és de caràcter general i permanent i tractarà de l’intercanvi d’informació i el seguiment dels acords, la unificació dels criteris i la posada en marxa de les comissions tècniques comunals de benestar social. A més, de forma temporal i específica s’encarregarà de fer propostes sobre la reorganització de les competències. D’altra banda, s’ha creat un grup de treball tècnic per a la reorganització i la potenciació de l’atenció domiciliària, que constitueix una de les prioritats del Govern i dels comuns per tal que les persones grans puguin romandre als seus domicilis amb dignitat i amb el servei assistencial adequat.
Etiquetes
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477