Enquesta del CRES

Fenoll dubta del resultat del CRES per les queixes sobre Ocupació

Diu que l’executiu ja està posant fil a l’agulla i ha engegat un pla per remodelar l’organisme

Fenoll dubta del resultat del CRES per les queixes sobre OcupacióFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La secretària d’Estat d’Ocupació, Ester Fenoll, creu que l’enquesta del Centre de Recerca Sociològica (CRES), que assenyalava que quasi de la meitat dels que van respondre sobre el Servei d’Ocupació estaven poc o gens contents, “s’ha d’agafar amb la seva justa mesura”. Fenoll opina que “s’ha de valorar el percentatge dels enquestats, sobre el total de la població”. Afegeix que “cal veure qui s’ha enquestat. El resultat d’aquest tipus d’enquesta és sobre una mostra que no arriba a les mil persones, en un país de 70.000 habitants”.

Malgrat tot, la secretaria d’Estat d’Ocupació assegura que l’executiu, abans de la publicació de l’enquesta, ja estava treballant en una pla de remodelació del servei. “Som conscients que s’han rebut queixes”, afegeix. Segons Fenoll, es tractarà d’una estratègia de millora, “ja que som els primers interessats a assolir el màxim de qualitat”. A l’hora d’aprofundir en el pla, avança que serà “global”, afectant tot el servei i que pretén respondre “a necessitats reals”. Avança que “hi haurà més interacció amb les empreses privades i s’identificaran més els perfils que es busquen en el mercat”. En aquest sentit, afegeix que “quan s’identifiqui la necessitat del perfil que es busca al mercat es procurarà fer formacions específiques al lloc a cobrir”. Paral·lelament, en el marc d’aquestes formacions, també es faran pràctiques “intensives a les empreses”.

Dues noves orientadores

En el marc d’aquesta nova estratègia, el Servei d’Ocupació ha incorporat dues noves orientadores laborals amb l’objectiu d’anar cap a un model “més centrat en la persona”. Les noves orientadores analitzaran el perfil del demandant, “en quines competències destaca més i es poden adaptar millor”, aprofundeix. “El seguiment anirà més enllà, no només en un moment puntual. Al cap d’un temps es mirarà si encara segueix a l’empresa, i si no, per quina raó”, explica.

tracking