Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Sistema financer

Recuperació de les pensions de BPA

Els empleats de Vall Banc reben la notificació respecte que la setmana vinent tindran accés al que havien cotitzat en el pla de pensions
Operaris traient un dels cartells d'una oficina de BPA.

Els treballadors de Vall Banc recuperen el pla de pensions

Els treballadors de Vall Banc recuperen el pla de pensions

Fernando Galindo
Actualitzada 08/06/2016 a les 16:34
Els treballadors de Vall Banc han rebut una nota respecte que ja ha quedat desbloquejat el fons de pensions que tenien a Banca Privada d’Andorra (BPA). Aquest fons equival al que havien aportat i al que els havia anat sumant el banc. Les xifres de cada treballador són diferents, especialment segons salari i temps que portessin com a empleats de BPA. A la nota se’ls ofereix dues possibilitats. D’una banda podran treure els diners i fer-ne l’ús que vulguin i de l’altra Vall Banc els ofereix la possibilitat d’ingressar-los en un nou fons amb una rendibilitat de l’1% anual.
L’accés al fons s’ha de fer a través d’una petició al departament de Recursos Humans, segons van explicar fonts properes als empleats. S’ha de comunicar quina de les dues opcions s’ha escollit. El termini perquè els empleats es decantin per una de les possibilitats, en principi, s’obrirà a principis de la setmana vinent .
Les mateixes fonts van indicar que la sensació entre els empleats és que la majoria optarà per recuperar els diners, renunciant a l’opció d’un dipòsit dins de Vall Banc. Aquesta situació seria tendència, segons les diverses fonts consultades, perquè estaria en consonància amb el sentiment que va portar la immensa majoria dels treballadors a votar per la dissolució del fons. Si el passat mes de febrer més d’un 90% dels empleats va votar a favor de liquidar el fons, ara no tindria gaire sentit que optessin per mantenir-ho en un producte comú. La malfiança que existia en aquells moments i les incerteses sobre el futur del banc, segons les mateixes fonts, encara es mantenen en bona mesura. El fet que ni tan sols el fons JC Flowers hagi pres possessió de l’entitat dóna als empleats una sensació de provisionalitat que els porta a pensar que l’opció més segura és retirar els diners i crear un fons de pensions fora de l’entitat. La remuneració de l’1% també es considera escassa quan l’objectiu d’aquests diners és obtenir un capital important amb els anys que pugui servir com a complement per a la pensió de jubilació. Una part dels empleats, però, tindria un cert recel respecte que pugui ser mirat amb mals ulls i mantindria els diners perquè trametria poca confiança envers el projecte.
Cal recordar que dels 179 empleats que van prendre part de la consulta sobre el fons de pensions només set van manifestar-se partidaris de mantenir-lo, mentre que 172 van optar per l’opció de liquidar-lo.

DOTACIÓ EXTRA PER COMPENSAR
El fons de pensions dels treballadors de Banca Privada tenia un problema greu ja que amb els seus fons s’havien adquirit accions de Banca Privada i també preferents. Aquestes inversions tenien valor zero i, per tant, es va haver d’arribar a un pacte amb els nous gestors de l’entitat. Dins de l’acord amb els treballadors es va acordar que BPA no reclamaria el préstec de quatre milions d’euros que havia demanat el fons per a l’adquisició dels títols del banc. Amb aquest pacte es va aconseguir mantenir tot el capital que tenia el fons abans de la intervenció del banc.

LA PLATAFORMA DIU QUE NO HI HA DATA DEL TRASPÀS DE CLIENTS

G. Aleman Andorra la Vella
La plataforma de clients afectats per BPA denuncia que l’AREB no ha comunicat als clients sospitosos als quals se’ls ha donat el vistiplau quan passaran a Vall Banc. Segons expliquen les seves portaveus, les advocades Anna Solé i Gema Martínez, inicialment se’ls havia informat que el traspàs es faria el proper dia 11 però que finalment els han dit que serà més tard. No els haurien concretat la data.
Les portaveus insisteixen en el greuge que això comporta per als clients afectats, que tenen els seus antics comptes a BPA bloquejats. A més, afegeixen que en la majoria dels casos el motiu pel qual van ser considerats sospitosos era per manca de documentació.
Paral·lelament, la plataforma segueix enviant requeriments a l’AREB, en representació dels clients que els han demanat suport, per aquells casos en els quals l’AREB hauria rebutjat el traspàs “sense justificació”. A través del requeriment exigeixen que els expliquin els motius de la negativa. “En cas que no responguin sí que s’optaria per la justícia”, explica Solé. La plataforma ja ha presentat una primera demanda a la Batllia contra BPA pel bloqueig dels comptes.
En aquests moments el grup ja té dues demandes col·lectives de clients a la Batllia: una per la pèrdua de valor de les preferents amb la resolució i l’altra pels danys i perjudicis que ha causat la intervenció.

En espera de l’estalvi garantit
Vall Banc havia de començar a alliberar, a partir d’aquesta setmana, els productes d’estalvi garantit amb BPA dels clients que sí que han passat a la nova entitat. En aquest sentit, les advocades explicaven ahir que havien rebut queixes dels clients perquè encara no ha estat possible recuperar els diners.
 
Etiquetes
4
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477