Consell de ministres

Bitllet unificat per viatjar en autobús pel país

Govern treu a concurs la concessió del servei interurbà, que serà per a 15 anys, dividirà el país en tres zones i ampliarà algun recorregut

detail.info.publicated
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

La nova concessió de les línies d’autobús nacionals incorporarà el bitllet integrat, fet que permetrà fer transbord sense necessitat de comprar-ne un de nou. El sistema començarà a funcionar el setembre de l’any vinent i serà una de les millores que preveu implantar l’executiu aprofitant la propera concessió.

El consell de ministres va aprovar ahir la licitació de la concessió, que serà per a 15 anys, pror­rogable cinc més fins a un màxim de dues vegades. Segons va explicar el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, es preveu treure les línies en tres lots: la vall de la Gran Valira, la de Valira d’Orient i la del Nord. I, per evitar les diferències, constituir una plataforma gestora de la qual formaran part els guanyadors del concurs. Aquesta serà la que farà d’interlocutora amb l’executiu i de la qual dependrà la unificació dels criteris, la comercialització dels bitllets i de mesurar els nivells de qualitat del servei.

El nou model mantindrà les sis línies interurbanes més el bus exprés, amb petites variacions. A Andorra la Vella, el recorregut passarà per la Baixada del Molí i Prat de la Creu; Escaldes incorporarà la carretera de l’Obac; mentre que la d’Ordino s’allargarà fins a la Cortinada i, en hores punta, fins al Serrat. A l’hora d’escollir l’empresa adjudicatària es valorarà que, per exemple, ofereixi servei fins a peu de pistes o una millora de les freqüències.

L’estació d’autobusos, el nexe

L’estació d’autobusos serà el punt d’unió de les sis línies i on, per tant, es podrà fer el transbord. Al consell de ministres d’ahir també es van aprovar les obres, que duraran unes 20 setmanes, així que haurien d’estar enllestides a final d’octubre perquè pugui començar a funcionar a final d’any. Finalment, tindran un cost d’1,1 milions d’euros i les duran a terme l’UTE formada per Coansa i Pidasa Serveis, SL. Del control dels treballs se n’encarrega l’UTE Pirineu Inspecció i Control, SLU-IPF, SL Inspecció i Control per un import de 19.468,35 euros.

Aprofitant la nova concessió d’autobusos, Govern vol modernitzar el servei. Segons va donar a conèixer ahir la directora de Transports, Irene González, entre les novetats previstes al plec de bases hi ha facilitar l’accés a Internet a les parades, així com crear smartquesines, que inclouran panells d’informació interactius i publicitat dinàmica.

Paral·lelament, per tal d’impulsar l’eficiència energètica s’exigirà que la flota completa sigui de vehicles no contaminants –motor 6 euros–, amb un màxim de 15 anys d’antiguitat.

Torna el Clípol

La unificació de les línies de bus interurbanes suposarà que tots els vehicles es retolin amb el color del bus exprés i amb el distintiu Clípol. Així es recuperarà la marca de la línia d’autobusos que van crear els Climent Travesset i els germans Joan i Enric Pol a final dels seixanta.

NOVA CLASSIFICACIÓ D'ALLOTJAMENTS TURÍSTICS

El consell de ministres ha aprovat signar un acord de cooperació amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT) per desenvolupar el nou sistema de classificació dels allotjaments turístics.

L’executiu preveu aprofitar l’acord per a la redacció dels reglaments de classificació que desenvoluparan la futura Llei general de l’allotjament turístic.

Segons va voler aclarir el ministre portaveu, Jordi Cinca, la nova norma, que es tramitarà properament, ha de servir per millorar la qualitat dels serveis i de l’atenció al client. De la norma penjaran nous reglaments sobre el sistema de classificació per les diferents modalitats i grups d’allotjaments turístics.

Bitllet unificat per viatjar en autobús pel país

tracking