Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Esquí

Pal-Arinsal tanca la temporada per sobre dels 500.000 euros de benefici

Josep Marticella destaca que es poden complir les obligacions de retorn del deute als bancs i fer millores a l’estació
Els esquiadors que han estat aquest hivern al sector de Pal-Arinsal de Vallnord han incrementat la despesa mitjana.

Pal-Arinsal tanca per sobre del mig milió de beneficis

Els esquiadors que han estat aquest hivern al sector de Pal-Arinsal de Vallnord han incrementat la despesa mitjana.

Fernando Galindo
Actualitzada 23/05/2016 a les 11:47
Els números que ha generat el sector Pal-Arinsal de Vallnord han estat per tercer any positius. Els comptes s’acabaran de tancar el 31 de maig però l’evolució del balanç indica que “estarem per sobre dels 502.000 euros de benefici de l’any passat, no serà gaire més però havent fet front a les nostres obligacions penso que és molt positiu”, segons explica el director general de la societat massanenca Emap, Josep Marticella en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio. I es mostra satisfet perquè assegura que ara “tens velocitat de creuer, generes confiança i pots concentrar-te en el nostre negoci perquè el client tingui Vallnord Pal-Arinsal com una destinació durant tot l’any”.
Els guanys per sobre del mig milió d’euros seran el resultat que Emap assolirà una vegada complert el compromís amb els bancs de retornar 1,5 milions corresponents a la reestructuració del deute. “Podrem complir les obligacions del retorn per part d’Emap i del comú” destaca Marticella alhora que puntualitza que tot i que la devolució pogués ser superior pels resultats obtinguts “tampoc no ens podem precipitar i retornar-ne més perquè hem de fer front a les obligacions però paral·lelament hem de generar negoci”. En aquest sentit, el director general del domini massanenc insisteix que “tenim clar quines són les obligacions i la banca té clar que les seguirem respectant i fent front tal com estem treballant, tenen accés als nostres comptes i a partir d’aquí hem de seguir generant activitat per fer front als compromisos i per dinamitzar la parròquia i el país”. Tanmateix, reitera que la bona evolució de les últimes temporades “està generant molta tranquil·litat al sector bancari perquè estem complint sobradament els compromisos i podem dir que estem avançats en el full de ruta que se’ns marcava”.

Un 5% d'augment d'esquiadors
En el progressiu sanejament dels comptes d’Emap està sent essencial l’increment en l’afluència d’esquiadors que estan registrant cada any. Els primers recomptes apuntaven que aquest hivern s’havia sobrepassat el total de l’anterior en un 4% però Josep Marticella subratlla que finalment “s’ha corregit una mica a l’alça i estarà prop del 5% amb més de 520.000 esquiadors” i recorda que aquesta ha estat una temporada “complexa” perquè en tot el desembre no hi va haver cap nevada i es va poder respondre en molt bones condicions per la Puríssima i per Nadal “perquè vam tenir la sort de tenir dues nevades a final de novembre”.
El director general d’Emap destaca que el fet d’haver tingut disponible entre el 70 i el 90% de pistes i remuntadors al llarg de tot l’hivern i que d’altres estacions no tinguessin gaire neu “ens ha generat un augment de l’afluència i de la despesa mitjana” que ha donat com a resultat “més d’un milió i mig d’augment de la facturació, la millor dels últims 10 anys”. Marticella incideix en la importància que suposa incrementar el cash-flow de la societat “que és el que indica la nostra capacitat d’inversió i ens permet fer front a inversions que ens puguin ajudar a millorar el producte i la satisfacció del client que és la nostra prioritat”.
L’anàlisi que fa Emap dels motius que han portat al creixement de la facturació revela que “hem sigut capaços de retenir molt més el nostre client”, assenyala el director general de la societat. I ho argumenta. “Els serveis de restauració d’escola i d’activitats han crescut moltíssim de forma exponencial, el que més l’escola perquè tenim un públic a part de familiar molt debutant i s’ha vist reflectit en l’escola amb novetats com la reserva d’hores on-line que ha tingut molt bona acollida”. També destaca les millores en restauració “amb diversitat de productes i augmentant la qualitat el que ha fet que tots els públics hagin trobat el seu lloc” i precisa que l’objectiu ha estat “tenir restauració de nivell però també que des del que consumeix un entrepà sigui de qualitat, faci poques cues i pugui aprofitar al màxim el temps per esquiar que és el que vol”. I conclou satisfet remarcant que “el client ha vingut més i s’ha quedat molt i li posem tot molt més fàcil perquè consumeixi el màxim possible”.

Previsió positiva per al 2017
Les bones expectatives es mantenen per a la propera temporada. “El pressupost per a l’any vinent ens apunta una previsió d’un resultat positiu i en la projecció que tenim en els anys a venir no ens plantegem una altra cosa que no siguin resultats en aquesta línia”, remarca el director general de Vallnord Pal-Arinsal, que afegeix que “penso que el domini s’està estabilitzant, tenim una estratègia de treballar 10 mesos a l’any i és una estació dinàmica que es vol desestacionalitzar i no dependre només de l’hivern sinó tenir activitat tot l’any i ser un motor econòmic per a la parròquia que és una de les missions que tenim”.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477