Economia

L'AIVA, satisfeta amb el resultat de l'Engega

Troba molt positiu que s’hagi assolit l’objectiu de posar vehicles elèctrics a les carreteres

L'AIVA, satisfeta amb el resultat de l'EngegaXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El president de l’Associació d’Importadors de Vehicles d’Andorra (AIVA), Xavier Calvis, es mostra molt satisfet pel fet que en només tres setmanes s’acabés el milió d’euros en ajuts del pla Engega per incentivar la compra de vehicles elèctrics i híbrids endollables. Per Calvis, “el que ens interessava era que en un any hi hagués 120 o 130 cotxes elèctrics a les carreteres i sembla que en poc temps ho hem aconseguit”. A més, indica que per al sector ha estat “una sorpresa que hi hagi hagut tanta demanda”.

Calvis considera que el pla Engega ha anat “més bé impossible”, i apunta que “si ara donen 300.000 euros més, encara millor”. Es refereix a l’anunci que va fer la setmana passada el ministre de Transports, Jordi Alcobé, que va explicar que davant la rapidesa amb què es va esgotar el milió d’euros aportat pel Govern, l’executiu destinarà 300.000 euros més per enguany. Aquests diners es restaran de la partida prevista per a l’any vinent, que quedarà, en principi, en 700.000 euros. Aquesta ampliació de les subvencions suposarà, segons el president de l’AIVA, la venda d’uns “38 cotxes més”, fet que permetrà a Andorra ser “el tercer país del món amb més cotxes elèctrics” en percentatge sobre el total de vehicles que circulen al país.

Sobre els efectes de la nova partida, Calvis creu que “es tornarà a acabar de seguida”. “Si agafen els diners dels de l’any que ve, mala sort, però l’ideal seria que hi destinessin un milió per any”, va assenyalar el dirigent de l’associació.

Nous requisits

Per poder accedir a la nova línia d’ajuts, Govern va anunciar que s’establirien nous requisits. El motiu és que segons va reconèixer el mateix ministre, la majoria de les vendes les havien centralitzat empreses que van aprofitar el pla Engega per renovar la flota de vehicles comercials. Per aquesta raó, a partir d’ara només es podrà adquirir un vehicle per beneficiari i, a més, haurà de romandre un mínim d’un any a nom de qui obtingui l’ajut. A més, qui hagi comprat més de tres vehicles ja no podrà accedir-hi.

Aquesta concentració de subvencions en unes poques companyies va despertar les queixes d’alguns concessionaris, que consideraven que s’havia fet un mal ús de la normativa. Tot i les lamentacions, el president va assegurar que “com a AIVA no ens n’ha arribat cap”.

Finalment, alguns venedors havien expressat la seva preocupació per si s’acabaven els ajuts en el moment de tancar una venda, fet que podia tirar-la enrere. Per Calvis, la manera d’evitar possibles malentesos és que el concessionari informi el comprador que el descompte “està supeditat a que Govern autoritzi l’ajut”.

tracking