Marcos Raffaelli

“En una pizza és el conjunt el que fa la diferència”

Un projecte empresarial que vol expandir-se. Pizza Vitto compta amb tres locals al país i dona feina a 27 treballadors. Els tres socis que capitanegen el projecte busquen ara franquiciats per fer el salt a l’estranger.

“En una pizza és el conjunt el que fa la diferència”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Què fa diferents les seves pizzes?

Pizza Vitto neix amb la idea de canviar una mica les normes a l’hora de comprar una pizza sense posar en dubte la qualitat. Vam crear un mètode en què és el client qui posa preu al que vol consumir.

El client escull els ingredients i tria entre diverses masses.

Posem a disposició un lloc i les nostres mans per fer el que el client ens demana en relació amb la pizza que vol.

Tenen tres locals. Quin va ser l’origen?

El de la Massana va ser el primer, pel model que nosaltres teníem al cap ens va semblar ideal posar-lo en una parròquia on viu molta gent i fora d’un àmbit turístic. El que volíem amb Pizza Vitto era crear una empresa propera, una pizzeria de barri.

Aquest tipus de negoci faltava a Andorra?

Vam entendre en aquell moment que sí, que hi havia un petit buit i el volíem aprofitar.

Ara treballen per sortir fora del país. Serà més difícil no trobar aquest tipus de negoci?

La fórmula existeix però el tema és com es plasma en una carta. La nostra base és que el que tu vulguis posar d’afegit a la pizza no sigui un pecat per a la butxaca. I volem començar igual per barris on ara per ara les grans cadenes no hi són i clarament mantenint els estàndards de qualitat.

I com plantegen aquesta expansió?

Nosaltres considerem que tenim un producte molt competitiu. Ens orientem a nous inversors interessats a buscar fonts de rendibilitat basades en l’economia real i el valor afegit i parlem d’una inversió amortitzable a tres anys.

I on comencen?

Nosaltres plantegem començar per Catalunya i després seguir per la resta d’Espanya, Europa, de la mà dels franquiciats a través d’establiment propi i generació de centres de distribució.

Arrenquen el 2012 en plena crisi, van ser valents.

Valents però estava molt analitzat, feia un any i mig o dos que estudiàvem diverses alternatives, entre les quals aquesta. Quan un entén del que fa les probabilitats de fracassar són menors.

Diu que la diana no era el públic turista, sobta perquè és al que aspira una majoria.

Després de molts anys treballant amb el turisme ens adonàvem que hi ha havia uns pics abismals i baixades bestials, i amb la crisi es notava moltíssim. Però si et focalitzes en la població del país organitzes un model de treball per això i tot el que vingui extra, benvingut sigui. De fet, augmentem facturació en temporada alta.

I, escolti, el seu secret és a la massa?

No hi ha un secret en una massa de pizza, és el conjunt el que fa la diferència. A mi la meva massa m’encanta, hem posat la pell. Jo li puc posar molta feina a la massa però si no poso una bona mozzarella o un bon pernil o les quantitats que jo considero que ha de portar... És un conjunt.

tracking