Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Eduard Ribó

“Parlem de perfums que són quasi obres d'art”

Amb Parfumsnet intenten combinar pagesia i indústria perfumera. Amb un equip de quatre persones més aquesta setmana ha començat la formació del programa d’acceleració B-Ready de la mà de MoraBanc.
Eduard Ribó, impulsor de Parfumsnet

Eduard Ribó, de Parfumsnet

Eduard Ribó, impulsor de Parfumsnet

Actualitzada 11/07/2016 a les 20:42
D’on neix l’afició pel món dels perfums.
És una experiència que ve de llarg. El pare treballava en una empresa i jo hi anava els estius i em va generar curiositat.

Res a veure amb les tasques al departament de via pública del comú, que és al que es dedica.
No, no té res a veure. Això era un hobby, però fa anys que ho estem treballant i el projecte ha anat madurant.

Vostès es dedicaran a crear perfums a la carta?
Sí. De totes maneres la nostra idea sorgeix en veure que la zona del Pirineu cada vegada s’està despoblant més i cada vegada hi ha menys producció agrícola. I vam pensar que era interessant donar rendiment als camps amb herbes aromàtiques i medicinals, que després ens serveixin per fer olis essencials amb els quals fer perfums. I seria a la carta.

És a dir, en funció de les olors que al client li agradin més.
Exacte. Aquest mes posarem en marxa la web i hi haurà tres tipus de perfums: work, casual i special. De moment enviarem invitacions a gent per començar a fer les proves i veure quin retorn té, si agrada o no, si l’acaben comprant i així anar-ho ajustant. És una revolució. Fins ara la gent comprava el perfum per la marca, per primera vegada el comprarà perquè ha decidit que sigui així.

​Seria un producte gaire exclusiu?
Tindrem des d’un perfum base, per un cost d’uns cinquanta euros, en què el test es farà de forma més automatitzada, i a través d’una eina d’intel·ligència artificial es faran les fórmules. Fins a perfums en què un perfumer de molt alt nivell anirà a la casa a dissenyar-lo. Estem parlant de perfums que ja són quasi obres d’art.

​Llavors el preu ja no seria igual.
No. La nostra idea és crear quasi obres d’art i més endavant treballar amb artesans per poder fer ampolles d’edicions úniques. A Harrods pots trobar perfums fins i tot per 28.000 euros. És una tendència molt important en l’àmbit mundial, les persones cada vegada es volen diferenciar més i buscar allò que les identifica, també a través de les olors.

Hi hauria mercat al país?
Treballem per Internet i hem de pensar que Andorra és un dels països amb més vendes de perfums per capita. Al segle XXI no tindria cap lògica que ens limitéssim a Andorra, però. Tot i que és un banc de proves perfecte.

Amb quins nivells de producció preveuen treballar?
Ara per ara treballarem per invitacions però no ha de ser una cosa petita. A l’única empresa que fa una cosa semblant, a Alemanya, li està anant molt bé. Una persona normal no té clar quin tipus de perfum li agrada, té clar una marca, però no les famílies olfactives, i se l’ha de guiar.

​Quan podré demanar un perfum?
A més de les invitacions a partir d’aquest mes tothom es podrà apuntar en una llista d’espera i de mica en mica anirem provant.
Etiquetes
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477