“La botiga física té futur però haurà de canviar de rol”

47649.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Amb la potència d’Internet, els botiguers han de tenir por?No, les botigues físiques tenen molt futur; és un missatge important a donar perquè molts creuen que l’e-commerce les substituirà. Això sí, hauran de canviar de rol perquè també canvia el comportament del client.

Com actua ara el comprador?Li’n poso un exemple: abans visitava entre cinc i set cops un concessionari abans de comprar un cotxe i avui ho fa entre un i dos. Abans no sabia res, o molt poc, del cotxe que comprava i ara en sap més que el venedor.

I com ha de canviar el comerç?Hi haurà diferents tipus de botigues per a diferents necessitats del client. Algunes que estaran molt enfocades en el fet de gaudir de la compra i potser no tant en la transacció, i també n’hi haurà altres de més petites, centrades en la recollida de productes, a l’atenció al client i el servei postvenda.

La botiga tradicional es mor, doncs.El que desapareixerà serà la botiga-magatzem: on el que fas bàsicament és anar-hi per emportar-te un producte: només té futur si t’hi assessoren molt bé.

A la compra ‘online’ el preu és el que preval?En general és fals. El preu és determinant per a uns clients sempre i per a altres de vegades, exactament igual que al món offline.

La compra a la xarxa és més planificada i la de la botiga més irracional: també és un tòpic?En general, online es fa una compra més dirigida i et disperses menys. Quan compres offline estàs obert a comprar més. L’e-commerce encara no està prou ben desenvolupat perquè t’ajudin a picar amb altres coses.

L’‘e- commerce’ és imparable?Sí, però tindrà un sostre depenent de la categoria. El que passarà és que el terme e-commerce desapareixerà perquè tots comprem online i offline segons el dia. A més, quan compres en una botiga i no et cal endur el producte perquè te l’envien, això és e-commerce? Rotundament, sí. I això és molt interessant per a Andorra.

Però Andorra no és a la UE?i cal passar unes duanes. Potser tot plegat no és tan àgil.Ja es podrà fer. Això són detalls i opcions que explicaré a la conferència. Però veient els percentatges de turisme que us visita veig que hi ha bones oportunitats: potser un 25%-30% de gent limita la compra perquè no es pot endur ni una taula ni uns ganivets.

Segur que hi ha molt empresari que no entra a la xarxa perquè pensa que ja li va bé com ho fa ara. Què li diria?Que si no ho fas tu ho faran altres. Quantes indústries han pensat així i se’ls ha menjat el pastís el veí? Agències de viatges, brokers online, discogràfiques...

I el temor que si creixen les vendes per Internet el turista ja no vindrà i no farà despesa aquí?L’oferta turística que té Andorra és una bona notícia i s’ha fet una feina molt comercial més enllà de la botiga pura. Però compte... també ho han fet molts altres.

tracking