motociclisme

Xavi Cardelús vol participar en el mundial 2018

Xavi Cardelús seguirà la temporada vinent al Moto2 European Championship i si segueix la progressió es veu d’aquí a dos anys lluitant amb l’elit

Xavi Cardelús vol participar en el mundial 2018PROMORACING

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Xavi Cardelús segueix fent passos per apropar-se a la seva gran meta: ser pilot del Mundial de velocitat. El pilot, de 18 anys i que la temporada passada va finalitzar en vuitena posició al Moto2 European Championship, continuarà l’any vinent a la mateixa categoria, amb l’objectiu posat en el Mundial de Moto2 del 2018. Cardelús va assegurar ahir al Diari que “cada vegada el Mundial es veu més a prop, però sé que el camí serà difícil i un cop allà trobarem molts obstacles, en sóc conscient”. La idea del pilot i del seu pare, Xavi Cardelús Maestre, és donar guerra i lluitar pels podis –sense descartar fer-ho per les victòries– al Campionat d’Europa 2017 i l’any següent fer el salt al Mundial de Moto2.

El primer pas serà decidir amb quina moto correrà l’any vinent i, ara per ara, hi ha dues opcions sobre la taula. Una d’elles és mantenir la confiança en l’equip Promoracing, amb el qual Cardelús ha competit les dues últimes temporades amb Dani Devahive de director general i Raúl Jara, com a Team Manager. L’altre equip és més exòtic. Es tracta del Petronas AHM Malaysia, de capital malaisi i que la temporada passada va tenir dos pilots a l’Europeu: el local Ramdan Rosli i l’italià Samuele Cavalieri, integrat al Team Stylobike. Aquesta segona opció té una estructura muntada ja al Mundial, cosa que afavoriria el possible salt de Cardelús el 2018 o l’ascens ja l’any vinent en cas de lesió del pilot mundialista. En els dos casos la moto seria “una Kalex molt bona”, segons Cardelús pare, cosa que oferiria al pilot la possibilitat de plantejar-se uns objectius ambiciosos ja de sortida. “La intenció que tenim és que lluiti pel podi i per alguna victòria. I per què no, pel títol al final. Per pilotatge, per la moto i pels pilots que estaran a la graella crec que el Xavi hauria d’estar en el podi en totes les curses”, assegurava Cardelús pare. El seu fill, després de conèixer els moviments del mercat i els canvis de pilots, també es mostrava optimista i es veia “amb opcions” de lluitar entre els millors. Sobre quin equip li feia més patxoca per a l’any vinent, Cardelús no amagava que “m’agradaria seguir al Promoracing, porto dos anys, ens coneixem molt bé, la relació és bona i té una bona línia de treball amb els pilots. De tota manera hem d’asseure’ns, estudiar què tenim sobre la taula i veure quina és la millor opció. Tampoc hi ha pressa. Tenim temps perquè els primers entrenaments no seran fins al març”.

El que no veu tan clar el pilot és aprofitar alguna wild card per debutar ja l’any vinent al Mundial. Prefereix anar a poc a poc. En aquest sentit va comentar que “el meu pare creu que hauria de cór­rer alguna perquè m’aniria molt bé, però vista l’experiència d’altres pilots no ho tinc tan clar. A més en els entrenaments conjunts que vam fer a Motorland vaig veure que em costava molt anar darrere els mundialistes. S’ha de destacar més”.

Satisfet pel paper d’enguany

Cardelús valora positivament el vuitè lloc al Moto2 European Championship 2016. “En general estic content de la temporada que he fet. Vaig començar bastant bé a València, però al final em va penalitzar molt els dos 0 a Motorland i Catalunya i en un campionat tan curt això es nota. Però bé, estic content.” L’andorrà també va disputar amb èxit les 500 milles del Brasil, en la categoria Supersport, amb una tercera posició final. L’any vinent podria repetir experiència, però amb una moto de més cubicatge (1.000 cc).

SET JORNADES EN EL CALENDARI DEL 2017

El calendari 2017 del Moto2 European Championship, inclòs en el FIM CEV Repsol, inclou set jornades de competició, amb estrena el 30 d’abril a Albacete. El Circuit de Barcelona-Catalu-nya agafarà el relleu el 18 de juny, i el 2 de juliol els pilots correran a Xest, que tancarà també el campionat el 20 de novembre. Entremig, hi haurà curses als circuits d’Estoril que relleva Portimao (3 de setembre), Motorland (8 d’octubre) i Jerez (5 de novembre).

tracking