Dani Sordo

“A Andorra hi ha moltes facilitats per als esportistes”

El pilot de Hyundai, que fa uns mesos que s’ha instal·lat al país, assegura que lluitarà fins al final pel subcampionat mundial

“A Andorra hi ha moltes facilitats per als esportistes”FACEBOOK

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Un altre membre de l’elit esportiva internacional, el pilot de ral·lis espanyol Dani Sordo, s’ha instal·lat al país. Càntabre, de 33 anys i un fix al Mundial, fa cinc mesos que s’ha instal·lat del tot a la Massana i se sent a gust al Principat, on entrena i descansa amb l’objectiu d’aspirar al títol. El segon lloc del cap de setmana passat al ral·li de Catalunya fa evident que va pel bon camí.

Com arriba la decisió d’instal·lar-se a Andorra?

Acostumava a pujar-hi per entrenar l’aspecte físic, per treballar en altura, tenia relació amb gent. I el país ofereix moltes coses bones. És un país tranquil, la gent és acollidora, hi ha molts esportistes residint-hi i al final hi ha moltes facilitats per als esportistes.

Ha aparegut en algun ‘acte social’ però és un home discret.

Amb gent com l’Albert Llovera, o amb el Purito, per exemple, hem coincidit. Hi ha bona relació amb tot el món, vulguis o no a tots ens agraden les mateixes coses. I certament sóc discret, no sóc gaire de xarxes socials, les uso per a la feina i mai no he parlat molt de la meva vida allà. Potser alguna foto quan he anat a entrenar, perquè Andorra té paisatges increïbles.

Entre altres motius el tema fiscal també es té en compte, oi?

És clar que el tema fiscal és com és a Andorra i és un factor que ajuda, però jo crec que el país està molt bé, perquè si estàs en un lloc on pagues menys impostos però al final estàs malament, no tens qualitat de vida. I a Andorra trobes aquesta qualitat. Per exemple, estàs a prop de Barcelona, de l’aeroport, per viatjar a qualsevol lloc.

I què li sembla que hi hagi crítics amb la qüestió, com va passar amb Marc Márquez?

Al final parlar és de franc. Cadascú en la seva vida pren decisions. Quan ets una persona pública estàs exposat que la gent en parli bé o malament. Jo el que prefereixo és que parlin de mi com a esportista, i la resta que s’ho estalviïn.

Surt d’un segon lloc a Catalu-nya, li queden dues curses. Com està veient la temporada?

Al Catalunya ha anat molt bé. Lluitant per la victòria tot i que al final se’m va escapar una mica Ogier, que corre molt, i ens va prendre el ral·li. Ara queden dos ral·lis, podem lluitar pel subcampionat i allà estem.

En aquest món del motor sempre s’està pendent d’aconseguir equip, fins i tot tenint unes de les millors mans del món.

Sempre costa perquè hi ha un gran nivell, però la veritat és que, sincerament, he tingut bastanta sort. Sempre he tingut contractes amb equips sòlids. Citröen, Hyundai, Mini. Sempre hem estat preocupats pel tema dels contractes, però sempre he tingut treball. Això és dur però al final has de creure en tu.

Ha coincidit amb Loeb i Ogier, dos grans, però vostè té al cap que al final arribarà el títol?

Tant de bo que sí. De moment estem allà lluitant. La veritat és que Loeb i Ogier són uns cracs i al final estan marcant una època. Nosaltres ho intentarem.

Amb Hyundai té dos anys més. Satisfet?

Sí. La veritat és que l’equip està evolucionant molt, està traient cotxes molt bons. L’any vinent hi ha una reglamentació nova, amb un xassís i un motor diferent, i esperem millorar.

I què em diu de l’etern debat. Pesa més el pilot o el cotxe?

En ral·lis jo crec que el pilot és molt. En qualsevol disciplina el pilot du la màquina, però si no tens una bona màquina no pots donar el cent per cent de tu. No sé si és al cinquanta per cent, però les dues parts són importants.

Coneix els pilots del Principat?

Ara se m’oblidarà algú, però conec l’Albert (Llovera), el Joan Carchat, a Vinyes (Joan) o al Gerard de la Casa... a Leite, el copilot de Carchat, al Guti (Marc Gutiérrez), que corria també i està molt boig (riu).

I un pilot andorrà ho té més difícil? Carchat ho va provar i ja no corre, per exemple.

És difícil sortir perquè et fan falta patrocinadors i moltes coses. Cal un pilot que vagi ràpid i segur que hi és, però si no tens els mitjans no pots despuntar, és difícil mostrar-ho.

S’hi veu molts anys a Andorra?

Ja es veurà, però on estic ara estic content, tinc uns veïns encantadors, en un lloc molt bo. També estic sorprès amb el clima perquè és millor del que esperava. El temps que he pogut estar a l’estiu ha estat genial. Gaudeixes molt, la gent fa molt esport... Notes suport i et sents acollit.

Queda una mica, però què farà quan acabi la temporada?

Bé, nosaltres no tenim una aturada com les de les motos, estem tot l’any amunt i avall. Acabes al novembre i arrenques en gener. I enmig, proves, tests i tot. A Andorra faig muntanya i bicicleta, també surto amb amics amb la moto. D’on sóc m’agrada més la muntanya que una gran ciutat.

tracking