Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Josep Marticella

“Les dues societats de Vallnord volem tenir personalitat pròpia”

“Les dues societats de Vallnord volem tenir personalitat pròpia”

“Les dues societats de Vallnord volem tenir personalitat pròpia”

Josep Marticella, director general de Vallnord Pal-Arinsal.

Xavier Pujol
Actualitzada 01/06/2016 a les 20:52
El director general d’EMAP destaca que ja han començat a vendre forfets de bike&esquí del 2017 per als dos dominis de Vallnord i estan aconseguint els primers ingressos per a la temporada, que preveuen que es pugui estrenar amb novetats amb petites inversions el 2 de desembre, en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio.

Vallnord Pal-Arinsal ha tancat una temporada bona amb un creixement del 5%, quin és el camí que ha de seguir, quin sostre pot tenir?
El sostre ens el posaran els ginys mecànics perquè no volem arribar a col·lapsar, estem molt lluny d’aquesta situació i tant de bo haguem de gestionar aquest tipus de problemes, però el que vam decidir fa temps és posar el client al centre de l’estació i a partir d’aquí hem fet una aposta per la qualitat i tenim apuntats creixements i previsions, però han de ser la conseqüència, no és una obsessió. L’obsessió és aconseguir un resultat positiu perquè no pot ser d’una altra manera i és el que ens marca la capacitat inversora i el que farà que puguem desenvolupar nous productes i aquesta és la voluntat. Hem d’anar a un creixement sostenible perquè no serveix de res fer un any molt bo i el següent no fer res.

Els beneficis han pujat, quines inversions els permeten afrontar per a la temporada vinent?
Estem acabant de definir el pla d’inversions. Grans coses no n’hi haurà perquè a l’endeutament no s’hi arriba de forma gratuïta, sinó perquè es van fer inversions importants i en equipaments estem molt bé. Segurament hi ha colls d’ampolla i situacions que s’han de millorar però l’objectiu per a l’any vinent és créixer en serveis, en activitats, en inversions que tinguin un retorn ràpid i visible per al client, que el puguem seguir sorprenent. Per a aquest estiu tenim novetats, parc de cordes per als infants, jocs de fusta nous, kàrtings elèctrics, i volem refer la pista de múixing d’estiu, per a trineus amb rodes.
Té alguna urgència d’inversió Pal-Arinsal?
Hi ha punts de millora i un dels que estem treballant és la neu artificial, i ho hem vist aquest hivern. L’any passat vam fer una inversió a la zona del coll de la Botella que és una pista estratègica de connexió dels dos sectors i ha fet que hagi estat oberta sempre al 100% i per a l’any que ve estem acabant de tancar pressupostos per fer millores en neu artificial. Urgències no en tenim cap però sí ganes de millorar els serveis i avui en dia no ens plantegem grans inversions.

L’any vinent les dues societats de Vallnord se separen comercialment, com afectarà?
Aquí s’hi arriba de forma consensuada i hem vist que aquest any que hem fet tarifes diferenciades ens ha anat millor als dos. També hem vist que cada societat és complementària i té la seva identitat i això és el que ens ha permès prendre la decisió. Vallnord és una marca molt potent i tenim un forfet de temporada que ens uneix, una central de reserves que ens uneix, un llibre d’estil que hem de respectar i una qualitat compartida, però a partir d’aquí hem vist que les societats volem tenir personalitat pròpia, que es complementen i nosaltres particularment el producte de bike&esqui el volem potenciar i treballar i és un producte diferent al d’Arcalís, però que suma dins de Vallnord.

Què desenvoluparà més Pal-Arinsal que fins ara hagués deixat una mica?
La comercialització, els nostres comercials vendran el nostre producte i això també com a director general em dóna més tranquil·litat, tinc clar a què es dediquen, no es dispersen, estan més vinculats a l’estació, a l’estratègia i més propers a la filosofia que hem engegat. Després d’uns anys de Vallnord hem vist quines són les forces i les debilitats i hem decidit actuar.

Aniran a buscar mercats nous?
De moment tenim feina a consolidar els que tenim i penso que val la pena perquè és un sector amb molta competència. En l’espanyol i el català, que és el més proper i el més potent, hem de seguir fent esforços. Amb el francès, que ha generat molta satisfacció aquest hivern i tenim clar que quan ve torna, i el mercat britànic, que aquest any ha tornat a venir amb la insistència que hem tingut els dos darrers anys de la mà dels hotelers perquè per a Arinsal és molt estratègic, hem tingut sorpreses. Ha estat residual però hem tingut xinesos, polonesos, russos i d’altres, però volem consolidar el que tenim i fidelitzar-lo. Paral·lelament també treballem molt amb els infants, que són els esquiadors del futur, i és una de les tasques que fem.
Com s’ha comportat el mercat anglès i què esperen per a l’any vinent?
Ha crescut un 12% a Pal-Arinsal i l’any que ve volem que segueixi aquesta mateixa línia. Ha crescut perquè hem estat capaços d’entendre quines són les seves demandes, de generar activitats de tarda per a ells i coordinades amb ells i els tour operators. Totes les setmanes hem fet baixades de torxes, pistes de trineus nocturnes i activitats vàries sobretot a Arinsal que han tingut molta rebuda. Per a l’any que ve també hi ha novetats, ens han demanat que generéssim activitats d’explicar què és una estació d’esquí, i aquest any hem fet proves pilot en les quals els hem ensenyat què era una Ratrac, com funcionava, i hem tingut molt bon retorn i moltes escoles hi estan interessades.

Tenen molt client repetidor d’hivern i d’estiu?
Cada cop més, però l’estiu representa un 6-7% de la nostra facturació i l’hivern pesa un 93%. S’han d’acabar de tancar aquestes dades perquè hem tingut els Mundials i això ha generat uns volums que poden distorsionar aquest percentatge. Busquem fidelitzar i sobretot amb el client del país, busquem ser un destí recurrent tant d’estiu com d’hivern i costa perquè l’esquí s’ha popularitzat moltíssim, però a l’estiu tenim molta competència amb d’altres coses.

Com es presenta la temporada d’estiu, no funciona tant per grups i ‘tour operators’?
Està canviant i comencen a venir, comencem a tenir reserves d’alguna escola que vol venir a fer el pack debutant de bicicleta. Hem tingut la Copa Catalana que l’any passat van ser més de 100 participants i aquest any hem arribat a 325, i aquí hi ha l’efecte mundial perquè poder fer una prova per la pista del Mundial fa que sigui un aparador i la gent vol fer-la. Penso que és un negoci molt diferent al de l’hivern, la touroperació no és tan potent, però està evolucionant i tenim reserves.

D’on prové aquest client?
D’Espanya i també tenim reserves de britànics i alguna sorpresa positiva perquè fins ara anaven a fer bicicleta als Alps i aquest any comencen a venir a casa nostra. Ja havien vingut de forma residual i aquest any de forma més important, i estem notant molta activitat del mercat francès.

Hi ha novetats per a l’estiu?
Els nens del país que tinguin el forfet escolar els lliurarem gratuïtament el d’estiu perquè puguin venir al domini de forma gratuïta i que vegin tot el que tenim muntat fins al 12 d’octubre. Es presenta un bon estiu si el temps acompanya.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477