Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
editorial

Heliport en espera

El Govern confia que al setembre els tècnics francesos encarregats d’avaluar la idoneïtat del terreny d’Encamp per acollir l’heliport nacional ja tindran les conclusions definitives, i si són favorables s’endegarà el projecte
Actualitzada 22/08/2016 a les 21:51
La darrera paraula la tenen els experts però el Govern confia que la nova proposta de terreny per ubicar l’heliport nacional –a tocar de la central de FEDA, a Encamp– passi l’avaluació tècnica i es conclogui que és un lloc idoni per construir-hi la infraestructura. Si el resultat és favorable serà el moment d’endegar el projecte i, possiblement, d’enfrontar-se a les primeres veus crítiques contra la ubicació. De fet, a l’abril, en conèixer-se la nova proposta, els consellers socialdemòcrates del comú d’Encamp ja reaccionaven en contra, rebutjant l’indret per la proximitat amb la futura urbanització de la Cabeca. El cònsol major de la parròquia també advertia que no toleraria la infraestructura si es constatava aquesta afectació. Estan per veure els resultats de l’informe tècnic i si, en cas que concloguin que el ter­reny té les característiques propícies perquè s’hi construeixi la infraestructura, acaben convencent els polítics comunals. Però, com dèiem, de veus crítiques n’apareixeran segur perquè té tots els elements d’infraestructura sensible perquè qui visqui a prop se senti perjudicat pel sobrevol, el soroll, o qualsevol de les molèsties associades. El Govern ha volgut dur aquesta nova proposta d’ubicació amb major discreció, per evitar-se un nou episodi Patapou o la Comella. Si l’oposició ha d’aparèixer ho farà tard o d’hora però el que cal posar per davant en situacions com la que es pot generar és l’interès general. És possiblement la darrera oportunitat que té l’administració central per executar un dels projectes emblema del seu programa, molt relacionat amb el canvi de model econòmic amb el qual treballen els demòcrates des que va arribar a l’edifici de Prat de la Creu. És necessària una infraestructura aèria per dotar de valor afegit el Principat i l’aeroport de la Seu d’Urgell no és una alternativa per la distància, perquè la connexió per carretera no és àgil i perquè a hores d’ara encara està per demostrar que atregui aerolínies. De la mateixa manera, l’heliport ha de situar-se en un entorn que permeti als usuaris arribar en pocs minuts al centre, si no de poca cosa valdrà. Situar-lo en un entorn aïllat no té sentit excepte que allà segur que molesta menys. Però aquest és un enfocament errat. Les opcions són molt i molt limitades. Per això Encamp pot ser la darrera carta de l’executiu.
  • #1 Heliport amb futur
    (23/08/16 09:48)

    És molt respectable aquesta editorial. Però hi han matissos discutibles. Per molts informes aeronàutics favorables que puguin redactar entesos francesos en la matèria, algù s'oblida d'alguna cosa molt més important: que la ciutadania i els turistes estem a sota. La gent podrà soportar a diari tants sorolls i contaminacions aèrees ?. Veus oficials argumenten que seran molt pocs vols. Doncs si veritablement fos així, creuen que ens cal fer un costós heliport per a pocs vols ?. Us posem uns exemples: S'imaginen l'aeroport del Prat situat a la Diagonal ?. O el Charles de Gaulle, al Champs Elisèes ?. O Barajas, al mateix Paseo de la Castellana ?. O el JFK, a dins de Manhattan ? No cal que ho imaginin. És inviable. Cada cosa ha d'estar al seu lloc. El nostre heliport internacional (que haurà de ser una font vital de riquesa per a tots) no podem pretendre situa'l al ben mig de les nostres valls i de les nostres vides. Per coherència social. Per benestar comù. En la vostra editorial opineu que l'heliport ha d'estar situat a pocs minuts del centre. És cert, però tot depen d'on vingui el vol. Si ve de La Massana, no té llògica ubica'l al Pas. Si ve de París, pot estar perfectament al Runer. Està a pocs minuts de la capital. Intentar ara fer un heliport a curt termini sense tenir en compte el futur aeronàutic, té un problema: d'entrada, ja montas una infraestructura caducada. Andorra necesita un heliport amb altres fites més ambicioses i efectives. L'actual proposta desprén un tuf de varies coses: negoci ràpid a la vista, malestar als ciutadans i devaluació d'immobles propers i afectats pel pas de vols, sobretot, a Andorra i Escaldes. Mireu l'estudi detallat a heliportandorra.wordpress (Heliport Internacional d'Andorra - El Runer)... i obriu els ulls. Veureu una pinçellada de cap on va el món de l'aeronàutica, i veureu el que realment necesitem. Per suposat que no és l'única alternativa. N'hi poden haver altres. Benvingudes totes les propostes que siguin menys conflictives que el galliner al costat de FEDA.

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477