Editorial

Tres mesos de prova

La Taula de Mobilitat va fer públic ahir que l’impacte sobre el trànsit del tancament del tram inferior de Meritxell serà mínim. Tant pel que fa a major distància recorreguda com a temps emprat, l’augment és gairebé imperceptible

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

a Taula de Mobilitat xifra entre un 2% i un 2,5% l’augment de l’espai i del temps, respectivament, que tindrà lloc en els trajectes amb vehicle un cop es tanqui la part baixa de Meritxell. El primer efecte d’aquesta afirmació és preguntar-se perquè no s’ha decidit fa anys el tancament si veritablement l’impacte sobre el trànsit era gairebé inexistent. Aquesta era una de les principals pors, especialment després dels gravíssims problemes de circulació que va provar l’experiment de limitar a un carril el trànsit a la part alta de l’avinguda. És complicat tenir clar si aquestes previsions d’escassíssima afectació seran acurades, perquè cal esperar a veure com actuen els conductors que es mouen per aquests trams. Per aquest motiu, és imprescindible que durant els primers dies es mantingui la calma perquè és possible que un cop en funcionament el tancament als vehicles calgui fer alguna modificació a causa que s’hagin pogut crear alguns punts negres. El comú d’Andorra la Vella està actuant amb prudència, tal com va fer el d’Escaldes-Engordany, en anunciar que els primers tres mesos del nou projecte s’han de considerar de prova. És un bon plantejament deixar la porta oberta a fer marxa enrere si, per elements actualment imprevisibles, el tall de l’avinguda provoca més problemes que beneficis. No es pot augurar però sí que és possible. L’ampliació de la zona per a vianants més enllà de Carlemany és un atractiu turístic important. Vivand és un exemple de com la zona comercial central del país millora de forma substancial quan no hi passen els cotxes. La rambla en què s’ha convertit Carlemany passarà a perllongar-se amb les possibilitats de crear accions conjuntes, donar ambientació i fer un espai agradable on no tan sols hi hagi botigues a banda i banda, sinó també la possibilitat de tenir terrasses i esdeveniments diversos. És cert que els problemes de la transformació de la part baixa de Meritxell per a vianants no tenen res a veure amb la part alta. Les interseccions de trànsit són molt més complicades i hi ha el risc d’acabar creant un embut, com el que va produir quan només es va deixar un carril de circulació. Aquest serà un tema de futur. De moment cal felicitar que el comú de la capital hagi estat valent.

tracking