Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
editorial

El dèficit de Caldea

Els resultats dels termolúdics de Caldea i Inúu mostren una evolució positiva durant l’any passat amb una important reducció del dèficit. La línia és bona encara que la Semtee no ha pogut evitar que s’hagi perdut un milió d’euros.
Actualitzada 09/06/2016 a les 07:29
Per posar en comparativa els resultats de l’any passat a Caldea-Inúu és imprescindible analitzar els precedents. L’evolució excel·lent de Caldea va portar a tirar endavant el projecte d’Inúu sense poder preveure que el nou termolúdic dirigit a un públic més exclusiu entraria en funcionament en plena crisi. Inúu es va estavellar el 2013 i va arrossegar la societat a unes pèrdues de 3,6 milions d’euros. Aquest és l’escenari de partida i el que valoritza que en els dos últims exercicis tancats (2014 i 2015) es pugui constatar una evolució constant cap a la millora, tenint en compte que l’amortització del nou termolúdic continua llastant els comptes. Amb les dades de l’any passat i les que s’han recollit en el primer trimestre d’enguany el projecte torna a donar confiança. La prioritat ha de passar per estabilitzar la societat i aconseguir tornar als números verds, situació que fins i tot podria donar-se (o pràcticament) aquest any sempre que les xifres de negoci segueixin la línia del primer trimestre. No té cap sentit entrar ja a valorar si el projecte Inúu era o no convenient. Segurament era una bona aposta però feta en un mal moment. El més positiu és que el nou espai ha donat un millor marge per al creixement. Caldea es troba molt estabilitzada en la xifra de visitants al voltant dels 300.000 anuals i Inúu és el que dóna un nou impuls. L’any passat ja va ser al voltant d’uns 50.000 clients i enguany la xifra encara podria ser superior. Un dels reptes que té el termolúdic és culminar el lloguer de l’espai comercial buit on diferents societats estan apostant per ubicar el casino. Indiscutiblement seria un complement magnífic per al complex disposar d’aquest nou atractiu turístic. Però està clar que el projecte té moltes més xicotes i la competència serà presumiblement dura. La línia de l’actual direcció és apuntalar els valors segurs i aportar nous projectes però continguts econòmicament. La creació d’un espai termolúdic específic per a nens n’és una mostra i la construcció de pistes de pàdel per fidelitzar els més de dos mil socis és un clar indicatiu de la imbricació que vol tenir dins del país, més enllà de l’oferta de wellness per a turistes. Perdre un milió mai és una bona notícia, però les perspectives són realment esperançadores.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477