Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Editorial

Servei de bus competitiu

El Govern treu a concurs les línies de bus interurbà després d’haver fet un replantejament global d’un servei amb moltes ineficiències que han impedit que el transport públic sigui una alternativa real al cotxe al país.
Actualitzada 04/06/2016 a les 07:09
El bus interurbà renovat ha d’arrencar el setembre del 2017. El Govern ha fet els passos previs per atorgar les noves concessions: un treball de redefinició del servei i treure a concurs l’adjudicació de les línies en base a aquestes noves condicions. La filosofia és impulsar un transport públic modern, que acabi amb duplicitats i que es presenti –malgrat hi puguin participar diverses empreses– com un bloc unificat. Això vol dir mateixes tarifes i mateixa imatge: tots els vehicles seran del color taronja del bus exprés i s’identificaran amb el distintiu històric de Clípol. En el passat s’han tractat abastament les deficiències del transport públic. Parades on és impossible informar-se de quines línies s’aturen i quan, recor­reguts coberts per més d’una empresa i amb horaris de pas molt similars, recorreguts mancats de servei... Ara les noves condicions imposades pel Govern obliguen totes les adjudicatàries a posar-se d’acord per tal d’unificar la gestió, s’ha dibuixat un mapa de línies amb tres grans zones a cobrir i, a més, es preveuen parades amb tota la informació per als usuaris i amb serveis com accés a Internet. En definitiva, i en espera de com es materialitzaran els canvis, el plantejament passa per tirar endavant un transport públic modern i que pugui competir amb el cotxe, alternativa que ara mateix no hi és. Més enllà de la influència que també pugui tenir la sensibilització dels usuaris respecte al seu ús, i de les tarifes –que també tenen molt pes a l’hora de decidir-se per un o altre transport– el cert és que ara mateix per molt sensibilitzat que s’estigui les prestacions del servei –més enllà del bus exprés que uneix Sant Julià i la capital– posen moltes traves a la voluntat de deixar el vehicle privat a casa. És, doncs, una redefinició que s’havia de tirar endavant i també era necessària la inversió en l’estació central d’autobusos que, precisament, esdevindrà el nucli on confluiran totes les línies. La infraestructura reclamada abastament ha de ser una realitat els propers mesos i serà una altra de les contribucions per dignificar el servei. I, sens dubte, la imatge que s’enduran els turistes que arriben al país en autocar serà molt diferent a l’actual. A més, i a diferència del que succeeix ara, tindran facilitats per poder desplaçar-se a d’altres parròquies en Clípol un cop arribin al país.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477