Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
MÚSICA

L'orgue de Sant Esteve celebra 25 anys de vida

Un moment de la jornada de portes obertes celebrada aquest dimarts a l'església de Sant Esteve

L'orgue de Sant Esteve celebra 25 anys de vida

Un moment de la jornada de portes obertes celebrada avui a l'església de Sant Esteve

ANA / M. F.
Actualitzada 16/08/2016 a les 17:07
L'orgue de Sant Esteve arriba aquest any als 25 anys de vida i per commemorar-ho aquest dimecres tindrà lloc el primer dels concerts previstos amb motiu d'aquesta efemèride al XVII Festival inetrnacional Orgue&nd. Anirà a càrrec de l'organista de Notre Dame des Dunes de Koksijde (Bèlgica), Jan Vermeire, i del trompetista solista de la Royal Flemish Philharmonic de Bèlgica, Alain de Rudder. Es podrà veure un concert en què es barrejarà l'orgue i la trompeta, tant la barroca com la moderna, un aspecte novedós ja que no hi ha molts intèrprets que toquin els dos instruments alhora com fa Rudder. Els dos intèrprets posen en relleu que d'aquesta manera es pot combinar molt millor la música amb l'instrument que li correspon, i així, destaquen que "quan toques Haendel veus que el so de la trompeta barroca és l'ideal" i en canvi quan es fa música contemporània la trompeta moderna li escau millor per les variacions del so necessàries. En aquest concert  hi haurà les estrenes de dos fragments de la 'Suite de Sant Antonio' inspirada en temes hispànics, del compositor Noël Goemanne, i les obres 'Escena final' d'Ignacio Ribas i la 'Sonata per a trompeta i orgue' de Naji Hakim. Els dos intèrprets han participat aquest dimarts al matí en la jornada de portes obertes.

El públic que assisteixi aquest dimecres a Sant Esteve podrà veure un concert especial no només pel 25è aniversari de l'orgue sinó també perquè hi ha pocs intèrprets que toquin la trompeta barroca (sense pistons) i la moderna com fa Rudder. El trompetista ha exposat que per a ell "l'ideal és fer música antiga amb instruments antics" i la més moderna amb instruments més contemporanis. I tot i que sempre toca amb una orquestra, assegura que no se sent estrany acompanyant l'orgue ja que aquest instrument "és una orquestra" per si sol. En el mateix sentit, Vermeire destaca que "quan toques Haendel que el so de la trompeta barroca és l'ideal" mentre que per altres peces més modernes és millor l'altra per les variacions del so.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477